Geoblog.pl    jowa31    Podróże    Do Meksyku wpadamy - krainę Majów zwiedzamy    Uxmal zwiedzamy i dalej ...pop...

Uxmal zwiedzamy i dalej ...pop...

Meksyk
Meksyk, Uxmal Ruins

Śniadanko w bungalowach było niezbyt wielkie, ale dobre. To przede wszystkim owoce, sok, grzanki, masło, dżem. No i kawa, a tej to tutaj za dobrej nie mają.
O 8,15 wychodzimy z bagażami, aby "upolować" autobus do Uxmal. W końcu jest o 9.00.
Płacimy po 15 M$ za bilet, a po mniej niż 30 minutach na miejscu.
Oddajemy bagaż do przechowalni, gratis.
Kupujemy bilet za całych 199 M$ i wchodzimy.
UXmal jest niezły, już pierwszy budynek po wejściu powala na kolana.

Jaszczury, iguany jak zwykle wylegują się w słońcu i pozują do zdjęć.

Po zwiedzaniu odbieramy plecaki i idziemy jakieś 200 m do głównej drogi, skąd przed 13.00 odjeżżamy autobusem firmy SUR. Bilet po 56 M$.
PO 90 minutach jesteśmy w Meridzie.

hop - 2015-03-01 05:16
Uxmal – miasto Majów położone na terenie stanu Jukatan w Meksyku. Zostało założone w okresie renesansu Majów (prawdopodobnie pomiędzy 987-1007 r.). Należało, obok Chichén Itzá i Mayapán do głównych miast-państw cywilizacji Majów w okresie Nowego Państwa. Zostało opuszczone w XV w. Wśród ruin zachowały się liczne zabytki zaliczane do stylu Puuc. Wśród nich znajdują się:

piramida schodkowa z Świątynią Czarownika (Świątynia Wróżbity) – jest to budowla o wysokości ok. 38,0 m i eliptycznej podstawie. Na niej zbudowano w sumie pięć świątyń dostępnych z różnych stron. Przy wejściu od strony zachodniej – świątynia pierwsza, od wschodniej znajdują się świątynie druga i trzecia w wewnętrznej komorze na poziomie drugim. Wyżej, od strony zachodniej znajduje się świątynia czwarta, której wejście zbudowano w formie maski boga deszczu Chaca. Na szczycie piramidy znajduje się piąta świątynia.
po zachodniej stronie Świątyni Czarownika, wokół kwadratowego placu, wzniesiono kompleks zabudowań zawierający 74 małe pomieszczenia, zwany Domem (Czworokątem) Mniszek. Fasady tych budowli posiadają bogatą dekorację w postaci wyobrażeń boga Chaca, węży, plecionek.
Pałac Gubernatora – niski, długi budynek wzniesiony ok. 987 r. najprawdopodobniej był pałacem królewskim. Jest to budowla o wymiarach 100,0 x 12,0 i 8,0 m wysokości, wzniesiona na tarasie o wysokości 15,0 m.
Dom Żółwi – zbudowany w północnej części tarasu pod Pałacem Gubernatora. Nazwę swoją zawdzięcza dekoracji zdobiącej fryz budynku.
ponadto zachowały się ruiny budowli zwanych Domem Mniszek. Dom Starej Kobiety oraz boisko do gry w pelotę.

zula - 2015-03-01 11:11
Gdy czytam informację Pana Hop to wydaje mi się ,że to ciekawe miejsce
...ano zobaczymy po powrocie do Polski na zdjęciach!

zula - 2015-03-03 07:39
Dodałaś zdjęcia- dzięki ...jaszczurka ogromna!