Geoblog.pl    jowa31    Podróże    BiH na szybki wypad czyli najpierw lecimy, a potem co nieco zobaczymy!    śniegu krocz za mną
2017

śniegu krocz za mną

Polska, Gorzów Wlkp.

1 dzień i trzy państwa: BiH, Niemcy, Polska.

Male co nieco, z kawą oczywiście. *.15 wymarsz. Idziemy zobaczyć Tuzlę w dzień. Jakby kto pytał to pada śnieg.
Wszędzie biało. A my dzielnie tupiemy. Ja na przykład w butach Salomon, z wietrznikami. Dobrze, że protektory grube. Laski w krotkich botkach, zamszowych.
Ale nie ma silnych na nas.

Najpierw chcemy zobaczyć 3 jeziora Panonika. Jeziora są słone, pozostałość morza sprzed milionów lat. Obok zjeżdżalnie, knajpy. Nieczynne gdyby ktoś pytał o tej porze roku. Niemniej 2 panowie zmiatają śnieg i bezpłatnie pozwalają nam wejść. (ciekawe czy pobrali by opłatę gdyby z nami był jakiś mors.)

Potem zwiedzamy kilka uliczek, przy których stoją zamiennie meczety, kościoły katolickie i prawosławne- tych najmniej. Co kawałek knajpki, puby restauracje, no i ciastkarnie. Bardzo dużo piekarni, czynnych pomimo niedzieli. Ciastka typu francuskiego z jabłkiem lub serem już od 0,70 Km (ok.1,50zł), kanapki to tylko 1 KM (2,15zł).

Wszędzie biało.
Wracamy. Na 10.40 zamówiona taxi na lotnisko (15KM).

Przylatujemy do Berlina. A tu... śnieg.
Na parking, odbiór auta. Jedziemy. Dojeżdżam do GW, a tu śnieży. Z tym, że ten śnieg to nic w porównaniu z tamtym w BiH.

Podsumowując :
- po latach przypomnialam sobie jak wygląda prawdziwy śnieg.
- co do BiH, pomimo, że to państwo to mieszanka różnych religii, to jeśli chodzi o ulice- ubiory kobiet nie widać tego. Bardzo rzadko było widać kobiety w chustach. W burkach nie widzieliśmy.
- na trasie pomiędzy Sarajewem, a Tuzlą- w lasach- co kawalek tabliczki z informacjami typu: uwaga miny,
- w Sarajewie i Mostarze na wielu budynkach nadal widoczne ślady po kulach; a niektóre zrujnowane,
- wszędzie czuliśmy się bezpiecznie, taryfy tanie
- jedźcie, bo warto.

ADRESY:
- www.panonika.ba
- taksowka w Tuzli: www.bmwtaxituzla.com mirzataxi@yahoo.com tel. +387 61 660 026
- Central Tuzla apartament ( 2 sypialnie+salon z aneksem kuchennym, wc) wynajęte przez booking - 36 E/ noc / 4 osoby
- Oscar Apartament w Sarajewie, do 6 osób, warunki podobnie jak powyżej, 37,50Euro/ noc, przez bookin