Geoblog.pl    jowa31    Podróże    W 2011 roku w Maroku    planowy prwylot do Agadiru i bezskuteczne targi z taksowkarzami na lotnisku

planowy prwylot do Agadiru i bezskuteczne targi z taksowkarzami na lotnisku

Maroko
Maroko, Agadir

Tak, jesteśmy na lotnisku w Agadirze. Jeszcze przed odprawą paszportową jest punkt wymiany walut. W nim miły lecz flegmatyczny jak cholera facet, spisujący wszystkie dane z paszportu. Po odprawie w hali lotniskowej kurs niby ciut lepszy lecz w okienkach nie ma nikogo.

Na dzień dobry wita nas tutejsza mafia taksówkarska.

Zaraz po wyjściu z hali przylotów, jest co prawda tablica z cennikiem tyle, że taksówkarze go nie respektują. Taksa w ciągu dnia z lotniska do Agadiru to 150 MAD, w nocy 200 MAD (do Marakeszu 2.000, do Essaouiry 1.500, Casablanka-3.000). Ale przed postojem jest druga tablica, a na niej 1 cena -200.

Na dodatek dzisiaj jakieś święto i autobus nie jeździ. Te ostatnią informację uzyskujemy w punkcie turystycznym od pani.

No cóż bierzemy 2 taxi (jest nas 8 = dziecko) i jedziemy do hotelu. (Potem okazało się, że w 2-giej taryfie musieli jeszcze 20 MAD dopłacic za bagaż, podczas gdy z cennika wiszącego w hotelu wynikało, że płaci się tylko gdy bagaż ma >50kg).

Nasz hotel to Aferni, na skraju miasta. Nieduży lecz przyjemny, pokoje z balkonami, Tv, łazienką, a do hotelu przynależy nieduży basen. Na holu płatny Internet. Rano okaże się, że jeszcze niezłe śniadanka. Szczerz polecam. Tym bardziej, że pokój 2 os. Ze śniadaniem przy rezerwacji przez Internet wyszedł po 97zł. Obok hotelu kilka knajp i sklep, gdzie zaopatrujemy się w napoje (bezalkoholowe oczywiście).

Jest już ciemno gdy ruszamy nad ocean. Na szerokim deptaku przewalają się tłumy ludzi. Co kawałek sprzedawcy baloników i innych dupereli, dużo czynny kawiarni i knajp, jest także Mc Donald. Ciepło ok.18-20C.

Jutro ruszymy dalej do Marakeszu. Pan z recepcji zadzwonił pod nr telefonu od „mojego” lotniskowego taksówkarza i o 10.00 podjedzie minibus. Kurs od drzwi do drzwi za 1500 MAD/przejazd. Bilet autobusowy wyniósłby taniej, ale trzebaby poszulac dworca, dojechac itp. , a tak to na „leniuszka”.

ADRESY

Taxi Rachid GT643 – Tel.06 6273 8928, e-mail : abderrachid_tita@hotmail.com

WWW.DHR.com – strona za pośrednictwem której nabyłam nocleg w Agadirze: pokój 2 os.21E, 2os.+dziecko – 27 E