Geoblog.pl    jowa31    Podróże    Sztokholm, po prostu Sztokholm    przygotowania

przygotowania

Polska, Gorzów Wielkopolski

Do Sztokholmu Skavsta polecę z Poznania tanimi liniami Wizz Air. Bilet kupiłam już w połowie grudnia 2011r. Cena „powalająca” bo łącznie z kosztami przelewu bankowego to całe 79zł.
Skoro już miałam przelot rozglądałam się za noclegiem, a te niestety drogie. Nawet łóżko w wieloosobowym pokoju, w hostelach to kwota od 140 zł w górę. Ale tym razem szczęście mi dopisało. Załapałam się na gwiazdkową promocję hotels4u.com. tj. 50 funtów ang. „dofinansowania”. W ten sposób zdobyłam pojedynczy pokój w 3 gwiazdkowym hotelu: Hotell Anno 1647. Już po przeliczeniu na bankowym koncie wyszło ok.180zł/ noc. To nie mało, no ale i hotel fajny zabytkowy, i jedynka, i jego centralne (położenie ok.2 km od dworca kolejowego).

Ostatnią z rzeczy jakie zrobiłam na początku marca br., w ramach przygotowań do wyjazdu, to zakup (oczywiście przez internet) biletów kolejowych. Kupiłam odcinek ze stacji kolejowej w Nykoping do Sztokholmu Centralnego. Tutaj też mi się trochę poszczęściło bo udało mi się dopasowac godziny jazdy z najniższymi cenami.
A , zapomniałabym jeszcze zakupiłam fajny przewodnik po Sztokholmie, z serii Dumont, wydanie z 2011r. i do tego z planem miasta. Za jedyne 23 zł.

Czyli co? Wylot 07 kwietnia, a 10 powrót, a w miedzyczasie zwiedzanie stolicy Szwecji.
TO JUŻ Za TYDZIEŃ.

Bilet kolejowy Nykoping-Sztokholm-Nykoping – 124 Sek (ok.61 zł)
Hotel Anno 1647 – 96,11 GBP/ 3 noce/pok.1 os.

ADRESY
WWW.sj.se - szwedzka kolej
www.hotels4u.com -baza noclegowa

hop - 2012-04-01 16:13
ja myslalem ze jakas egzotyka juz byla w zapowiedzi ukrainskiej a tu znowu szwendanie sie po europie...ale tak czy siak bogatej to sie byk ocieli

alangrom
alangrom - 2012-04-01 16:43
A ja bardzo chętnie przeczytam coś innego niż "backpacking in Asia" bo już mi się niedobrze robi od backpacking in Asia który całkowicie zdominował Geoblog. Mieszkamy na najpiękniejszym kontynencie na świecie i powinniśmy się tym cieszyć i korzystać z wszystkich jego atrakcji, a nie tylko jeżdzić tam gdzie modlą się do krowy i gdzie przeciętny człowiek myje zęby raz na 2 miesiące :)))))

zula - 2012-04-01 16:51
Prawda ! - Europa jakże piękna - powodzenia na trasie , pozdrawiam

BPE
BPE - 2012-04-02 10:02
podpisuję się pod wpisem Alangrom......Europa jest piękna i ma tyle miejsc wartych zobaczenia, ze nikomu życia by na nie nie starczyło......., a z Azji pociągają mnie Himalaje....i tych wpisów nigdy nie ominę :-)