Geoblog.pl    jowa31    Podróże    MBF - Malezja/ Sułtanat Brunei / Filipiny czyli groch z powidłem    .. i Brunei
2016

.. i Brunei

Brunei
Brunei, Bandar Seri Begawan

Promem z Labuanu 2 h, na szczęście bo klimy nie żałowali i zamarzlibyśmy na śmierć.
Na granicy najpierw chcą biletów wylotowych, potem rezerwacji.
- autobus spod terminala wprost do dworca w Bandar Seri Bagewan za 2 $,
- hostel zaraz obok - JOY Downtown Station, jak nie muszisz to nie bierz; tanio bo 20 $ za 1 , 30 za 2 osob. , dobrze, że wi- fi jest, tyle, że mój komp nawala,
- zwiedzanie okolicy, spójrz na mapkę w przewodniku LP,
- idziemy do Muzeum Regaliow- wstęp darmowy, boso lub w kapciach (białych) fotek wśrodku nie można robić, za to wystawione głównie prezenty z różnych stron świata,
- pyszne jedzonko i wcale nie takie drogie

Mala
Mala - 2016-11-01 15:16
Gdzie wyście wylądowali? Chyba mapa oszalała ! ;)

Pozdrowienia!

zula - 2016-11-01 15:26
86!!!!!
Brawo Gratuluję jesteś Wielka!
Pozdrawiam

hop - 2016-11-01 20:31
gdzies jest lecz nie waidomo gdzie lalalalalala

hop - 2016-11-01 20:33
z opisu mapy wynika ze w ciagu dwoch godzin zrobiliscie prawie 13 000 km. w taki razie ta klima na promie byla calkiem niezle ustawiona i nie dziwie sie ze stracilas lacznosc w trakcie sporzadzania wpisu hehehe

jowa31 - 2016-11-02 05:08
faktycznie mapa do DOOPY, na dodatek nie da się zmienić, póki co, tekst też wcięło

hop - 2016-11-02 06:23
daletego uscislijmy,iz wycieczka jest faktycznie w Brunei ale ....w Sułtnacie graniczącym na wyspie Borneo z Malezją :)

a to z Wikepedii jakby ktos mi nie wierzyl:

Brunei (mal. Brunei, Brunei Darussalam), oficjalnie Państwo Brunei Darussalam (mal. Negara Brunei Darussalam) – państwo położone w Azji Południowo-Wschodniej, na północnym wybrzeżu wyspy Borneo. Brunei graniczy z Malezją. Ma dostęp do Morza Południowochińskiego.

Brunei to monarchia absolutna (sułtanat). Obowiązuje konstytucja z 29 września 1959 (znowelizowana w 1971). Najważniejszą osobą w państwie jest sułtan, który jest jednocześnie głową państwa i szefem rządu (obecnie, od 6 października 1967, jest nim Hassanal Bolkiah). Ma on władzę ustawodawczą i wykonawczą. Pomaga mu grono doradców. .

Państwo jest podzielone na dwie części na północy wyspy Borneo. Jest to teren nizinny o charakterze płaskiej równiny. Tylko na południu rozciągają się góry, gdzie usytuowany jest najwyższy szczyt kraju Pagonprick (1850 m). Na wschodnim wybrzeżu rozciągają się bagna, reszta wybrzeża jest piaszczysta. W Brunei występuje wiele krótkich rzek. Klimat kraju jest równikowy, wilgotny. Od listopada do marca występują duże opady deszczu. 75% powierzchni Brunei zajmują lasy równikowe. Na wybrzeżu występują zarośla mangrowe. W kraju występuje wiele gatunków małp i ptaków.