Geoblog.pl    jowa31    Podróże    MBF - Malezja/ Sułtanat Brunei / Filipiny czyli groch z powidłem    Biczowanie dziś na plaży w Panagsama i białej też, nadto lenistwo, obżarstwo i opilstwo
2016

Filipiny
Filipiny, Moalboal

... ale po kolei:
- śniadanko w naszym hotelu u Iwonki za 130 PHP (ok.2,60USD), ale takie wielkie, że normalnie dla mnie na 2 dni , niestety jednego zjadałam i mój żołądek odmówił posłuszeństwa, w następstwie czego było sra....,
- potem na miejscową plażę Panagsama, tu jednak kamieni, muszelek, a i życia podwodnego kupa, więc stwierdziłyśmy- we trzy-, zę jedziemy na Białą Plażę,
-dzielnie ruszam z hotelu, a laski tylko 0,5 km za mną (chodzą wolniej niż moja matka), na szczęście szybko tuk-tuka złapałyśmy (300 PHP (ok.6 USD) za "tam, a potem z powrotem", jedziemy,
-kolejna plaża mniej kamoli, szersza, lepsze zejście do wody, fale dość duże, a żyjątek mniej (oprócz moich ukochanych krabików!?),
- i to była 2 beach czyli biczowanie,
-potem knajpka z widokiem na morze, tyle, że ciemno jak u tego, no jak mu tam było, więc oprócz najbliższej łódki przywiązanej, nic widać już nie było,
-krewetki w sosie czosnkowym super, tyle, że lby trzeba im było poodrywać,
- koniec dnia to rumowanie, rum tu w sklepie można kupić od ok.90 PHP ( mniej niż 2 USD) za flaszkę 0,7 l,
- tylko dlaczego cola do niego taka droga? ,
- z piw dominuje San Miguel na licencji hiszpańskiej, wszak Filipiny to ich była kolonia,
- i tak znakomicie mija na Cebu życie,
- rano jak wstaniemy z Andriu na rekiny wielorybie jedziemy ( w okolice Oslob) więc może to mój ostatni wpis ? ;-)

hop - 2016-11-08 18:06
Rekiny wielorybie w Oslob – zasady postępowaniaNie wolno karmić rekinów wielorybich!Nie wolno dotykać ciała rekinów wielorybich!Nie wolno zbliżać się do rekina na odległość mniejszą niż 4 metry!Nie wolno robić zdjęć z lampą błyskową!Nie wolno wyrzucać śmieci do wody!W okolicach rekina wielorybiego może być max. 6 turystów!

hop - 2016-11-08 18:10
Rekin wielorybi to największy przedstawiciel rekinów i największa ryba na świecie. Może osiągać długość nawet 18 metrów i wagę ponad 13 ton. Pomimo swoich rozmiarów rekin wielorybi jest łagodny i niegroźny dla człowieka, ponieważ żywi się głównie planktonem oraz drobnymi rybami. Jest gatunkiem migrującym, więc występuje w wodach tropikalnych i subtropikalnych na całym świecie. Często pojawia się w płytkich wodach przybrzeżnych i na rafach koralowych. Żyje samotnie i w stadach. Rekiny wielorybie mają charakterystyczne ubarwienie nazywane szachownicą, która jest cechą indywidualną każdego osobnika.

Pływanie z rekinami wielorybimi stanowi atrakcję w wielu miejscach na świcie. Jedne z najlepszych atrakcji na Filipinach to właśnie jednodniowe wycieczki z wyspy Bohol w okolice wyspy Cebu i tam podziwianie tych wielkich ryb.

hop - 2016-11-08 18:19
A o tych plażach ciut szerzej pisze w necie spożywający chyba mnie rumu pan na stronie www.lkedzierski.com

" Snorkeling na White Beach (Cebu)

W niewielkiej odległości od nieciekawego miasta Moalboal na Cebu znajduje się popularna pośród turystów i miejscowych plaża White Beach. Snorkeling jest dostępny wprost z plaży. Dopływamy kilkanaście metrów do ściany, gdzie jest przepiękna rafa z dużą ilością ryb. Nie różni się zbytnio od wcześniej wspomnianych miejsc, lecz każdy amator snorkelingu lub nurkowania będzie na pewno zadowolony.

Snorkeling na Filipinach – White Beach (Moalboal)Snorkeling na Panagsama Beach

Niedaleko Moalboal znajduje się druga, dużo mniej spektakularna plaża – Panagsama Beach. Nie ma tu idealnie białego piasku, fale wyrzuciły dużo połamanej rafy na brzeg, gdzie dodatkowo znajduje się dużo kamieni. Natomiast największą atrakcją miejsca jest to, że duże ławice sardynek upodobały sobie Panagsama Beach i kilkanaście metrów od brzegu „zbierają” się i pływają razem. Niestety, aby zrobić dobre zdjęcie sardynkom trzeba już zanurkować, bo ławica znajduje się na głębokości kilku metrów. Dookoła jest całkiem spora rafa koralowa z egzotycznymi rybami, lecz wydaje mi się, że okoliczna White Beach ma lepszą rafę."