Geoblog.pl    jowa31    Podróże    JA i KO albo KoJa    dzień DD (do dupy) czyli jak dojechaliśmy do Beppu i wylądowaliśmy na posterunku Policji
2017

Japonia
Japonia, Beppu

Rano o 7.30 wyjście z hotelu Urbain Hiroszima, potem tramwaj nr 2 do dworca, który mieści się blisko Parku Pokoju.
Kupujemy bilet na autobus (3.600Y) do Kitakyusiu, tyle, że na przedmieściach. Wyjazd o 8.33.
Facet około 12.00 gdy powinniśmy dojechać wysadza laskę obok przystanku. Podchodzę pytam czy to jest bus stop. Odpowiedź przecząca. No to jedziemy. I tak do Fukuoki dojechaliśmy. Na dworzec Hakata.

Tam okazało się, że autobus do Beppu jest o 15.31. Kupujemy bilet (2.314Y/osoba) i czekamy ponad 2 h.
Wsiadamy, ruszamy, zabierając po drodze innych.
18 z minutami Kamawa Guchci to nasz przystanek. Z niego do Happy Neko podobno 400 metrów.
Tylko pytanie, w górę czy w dół?.
Na wydrukowanym planie mam jakiś hotel Kannawa, jeśli go znajdę to wiem jak iść dalej. Nie widać nikogo, aby zapytać. Ale jest posterunek Policji. Trzeba zapytać.
A tam pokazują, że mamy iść 6 km w górę. Ale chyba nie są pewni. Pokazują na mapie.
Potem biorą telefon i dzwonią do właściciela hoteliku.
Przyjeżdża po nas. Jedziemy. 400 metrów.

Właściciel jest Czechem ożenionym z Japonką. Pokazuje nam pokoje. Udziela tylu informacji, że połowy nie zapamiętujemy.
Potem do supersamu.

Właśnie dziewczyny wróciły z onsena (łaźni). Pełne wrażeń.
I to tyle, na dziś!

hop - 2017-03-28 14:50
Beppu (jap. 別府市 Beppu-shi?) – miasto portowe położone w Japonii, w prefekturze Ōita, w północno-wschodniej części wyspy Kiusiu, nad zatoką Beppu.

W mieście swoje siedziby mają instytuty badawczo-naukowe (rolniczy i balneologiczny), zarządzające m.in. wielkim akwarium morskim i muzeum wulkanologicznym. W pobliżu znajduje się Park Narodowy Aso-Kujū.

Prawa miejskie uzyskało 1 kwietnia 1924 roku.

Gorące źródła
Beppu jest miejscowością turystyczną położoną między morzem a górami. Jest znanym uzdrowiskiem z gorącymi źródłami (onsen) mineralnymi oraz kąpieliskami morskimi. W mieście znajduje się dziewięć głównych geotermalnych plam gorąca, które są nazywane „dziewięcioma piekłami Beppu”. Siedem z nich znajduje się w dzielnicy Kannawa, a dwa w bardziej odległe dzielnicy Shibaseki. Beppu jest podzielone na osiem głównych obszarów z gorącymi źródłami zwanymi Beppu Hattō (jap. 別府八湯?).

Rejony Beppu Hattō
Osiem rejonów gorących źródeł na terenie miasta: Beppu, Kankaiji, Kamegawa, Shibaseki, Kannawa, Myōban, Horita, Hamawaki.

Atrakcje
Beppu jest częścią corocznego Maratonu Beppu-Ōita. Bieg jest organizowany corocznie od 1952 roku i jest sklasyfikowany jako IAAF Silver Label wyścig drogowy

Jezioro Shidaka znajduje się 600 m n.p.m.odospad Otobaru jest lokalną atrakcją przyrodniczą, położony jest w górskim obszarze miasta Beppu, w odległości 20 minut spacerem od Wonder Rakutenchi, tradycyjnego parku rozrywki.

Takasakiyama Monkey Park położony jest 10 minut jazdy autobusem od centrum Beppu. Park jest domem dla ponad 1500 makaków japońskich.

W mieście znajduje się także park rozrywki Kijima Kōgen

Beppu, oprócz zwykłych gorących źródeł, ma do zaoferowania łaźnie piaskowe i kąpiele stóp. Znanym ośrodkiem oferującym te usługi jest Beppu Kaihin Sunayu, położony 15 minut jazdy autobusem od stacji Beppu trasą nr 10

Park Beppu znajduje się w centrum miasta, 15 minut spacerem od miejskiego dworca

Festiwal sztucznych ogni organizowany pod koniec lipca, to jeden z największych pokazów sztucznych ogni w prefekturze. Pięć tysięcy fajerwerków jest wystrzeliwane z łodzi pływających po zatoce Beppu

lepiej się nie podpisze
lepiej się nie podpisze - 2017-03-29 09:48
Oddajmy głos jednej z uczestniczek nocnej eskapady :
"Wczoraj późno w wybraliśmy się / M, L i B /do onsena, bo jak tu iść brudnym spać. Pan nam pokazał bliziutko praktycznie za domkiem malutki onsen płatny 200 jenów od łba. Dla ułatwienia poszłyśmy w tutejszych japonkach takich na koturnie, drewnianych. Onsen był już zamknięty, ale się nie poddalysmy i w tym "wygodnym obuwiu" w którym poruszamy się niczym gejsze powedrowalysmy po tym górskim miasteczku. Nie jest łatwe w obsłudze, pokręcone uliczki, ciemno i pusto. Natknęliśmy się na nocnych staruszków którzy pokazali nam wypaśny onsen, wymieniliśmy ukłony i uprzejmości i weszlysmy do środka. Okazało się że wejście kosztuje 750jenow, a po 18- 560. Ja na wszelki wypadek miałam wiecej ale dziewczyny nie . Nie poddalysmy się jakimś cudem wrócilysmy do domu- było blisko. Zmienilysmy obuwie i kolejne podejście tym razem skuteczne. Formalności jak w parku wodnym czy gorących źródłach. Opłata w automacie, bilecik, kluczyk do szafki na zewnętrzne buty, oddanie kluczyka z bilecikiem i pani wydała kluczyk do szafki w szatni. Nie łatwo się obnażyć całkowicie i tak śmigać. Jakoś się udało. Na wejście woda w baseniku czy bali z miseczka która to woda obmyma się a raczej ochlapuje .Dalej pomieszczenie że stanowiskami , stoleczek i bateria- prysznic, kran. Na tym stoleczku człowiek się szoruje. Jest płyn do kąpieli, odżywka do włosów, można też mieć swoje. Długo się szoruje, prawdę pisali w przewodniku. Baseny kamienne, jeden drewniany, jeden na zewnątrz, w jednym bicze. Poza tym prawie wrzątek. Nie siedziałayśmy długo bo może zrobić się słabo. Brak zimnego prysznica
Wrócilysmy chyba przed 1.00. zdecydowanie woliny kąpać się w łazience.

zula - 2017-03-29 21:39
Ciekawy opis w komentarzu 2!