Geoblog.pl    jowa31    Podróże    na koniec świata -RAROTONGA (Wyspy Cooka) - jowa wymiata    wymieniamy waluty
2018

wymieniamy waluty

Wyspy Cooka
Wyspy Cooka, Avarua

a w tym celu wsiadamy w autobus Anticlock i jedziemy do Avarua.
Co do biletów autobusowych to najtaniej wychodzi zakup 1 biletu 10 przejazdowego za 30 NZ$. Może na niego jeździć kilka osób, aż do wyczerpania. Kierowca za każdym przejadem pozostawia w bilecie 1 dziurkę więcej.

W samym Muri są 2 bankomaty, gdzie można pobrać pieniądze.

W Avarua najpierw idziemy do banku ANZ. Tam okazuje się, że pobierają prowizję w wysokości 7 NZ$ od wymiany 1 waluty.
Idziemy dalej. Mijamy inny bank i szukamy Western Union, gdzie ma być prowizja 3 NZ$ od wymiany.
(kursy porównywalne w bankach i WU).

Ostatecznie dostajemy:
1 USD = 1.303 NZ$,
1 AU$ = 1.043 NZ$,
1 Euro+ 1.508 NZ$.

Po wymianie idziemy na Pungaia Nui Market, gdzie w tygodniu można kupić owoce i warzywa bezpośrednio od dostawców.
Kupuję 1 kg pomidorow za 4 NZ$.
Potem u kobiety kupujemy sporą papaję za 1 dolca.
Spożywamy ją na miejscu. Jest pyszna.
Rodzina, która sprzedała nam owoc już kończy pracę. Decydujemy się na jeszcze 1 papaję , aby zabrać ją na kwaterkę.
No i...
dostajemy, Marzena i ja po jednej. Nie chcą od nas pieniędzy. Jeszcze spacer po pustym markecie i do domu.