Geoblog.pl    jowa31    Podróże    N(i)E PAL i KRÓLESTWO SZCZĘŚLIWOŚCI (oby)    Pokhara
2019

Pokhara

Nepal
Nepal, Pokhara
Przejechano 11943 km

Dojechaliśmy około 15.00. Meldujemy się w kolejnym hotelu. Ten nosi nazwę Silver Oak Inn. Położony blisko jeziora. Zrzucamy plecaki i nad jeziorko, i w miasto.
Trzeba znaleźć coś do jedzenia, bo od rana nie jedliśmy.

hop - 2019-11-05 14:56
Pokhara (nep. पोखरा) – miasto w centralnym Nepalu, położone około 200 km na zachód od Katmandu, nad jeziorem Phewa Tal. Liczy około 313 tys. mieszkańców, drugie co do wielkości miasto kraju.

Z uwagi na bliskość masywu Annapurny i Obszaru Chronionego Annapurny, w obrębie którego wytyczono wiele tras trekkingowych, oraz widoki na Dhaulagiri, Annapurnę, Machhapuchhare, Manaslu, Peak 29 i Himalchuli, miasto jest popularne wśród turystów. Główne atrakcje turystyczne Pokhary to jezioro Phewa Tal i mała hinduistyczna świątynia Varahi Bhagvati, spływ przełomem rzeki Seti, punkty widokowe Kanhu Danda i Sarangot, jaskinia Mahendra Gufa, wodospad Devi. Nad brzegiem jeziora Phewa Tal skupione są hotele, restauracje i sklepiki dla turystów.

Mieszkańcy miasta to głównie Gurungowie, wyznawcy buddyzmu (lamaizm), inne grupy to Bramini i Chheteri, wyznawcy hinduizmu.

Miasto i okolice zamieszkiwane są przez kilka tysięcy uchodźców tybetańskich; największe obozy to Tashi-Palkiel na północy i Tashi-Ling na południu.

Pokhara ma połączenia autobusowe z Katmandu oraz z granicą z Indiami w Sonauli, port lotniczy obsługuje tylko połączenia wewnątrz kraju.