Geoblog.pl    jowa31    Podróże    23-28.01.2023 r. Baku    Prawie 4 godzinny LOT i jesteśmy w Baku
2023

Prawie 4 godzinny LOT i jesteśmy w Baku

Azerbejdżan
Azerbejdżan, Baku

Na miejscu zmieniamy czas, dodajemy trzy godziny do polskiego. Do odprawy kolejka ale szybko idzie bo kilka okienek. Wymieniamy na lotnisku po 10 euro, dostajemy za nie 17'20 manata. Po wyjściu z budynku automat. Pan pomaga nam nabyć kartę na przejazd, kosztuje 2 manaty.wrzucam do automatu 5. Reszta to doładowanie. O 8.00 jedziemy express busem do dworca kolejowego.

Następnie z buta do hotelu. Hotel to Jest City hotel, z bookingu. Do best to mu daleko jest, ale leży blisko Starego miasta, przy cichej uliczce. Jest 10.00 , zostawiamy bez problemu rzeczy i dalej w drogę. Szukamy kantoru, bezskutecznie, za chwilę okaże się że pieniądze w banku należy wymienić. Tak robimy, za 1 euro dostajemy 1,82 manata czyli lepiej niż na lotnisku.
Przez Stare miasto dochodzimy do pasażu nadmorskiego. Najpierw zaglądamy do shopping mallu, gdzie sklepy tych samych marek co u nas. W nich praktycznie pusto, przynajmniej jeśli chodzi o ludzi. Przed wejściem do malla kontrola , prawie jak na lotnisku.

W pobliżu jest muzeum dywanów. Wejście za 10 manatów. To jesteśmy. Kolekcja średnio bogata, dywany głównie z XIX i XX wieku. Sam budynek ciekawy, bo z zewnątrz przypomina zwinięty dywan.

Zwiedzamy głównie stare miasto i pobliskie okolice.