Geoblog.pl    jowa31    Podróże    Panie w MEDIOLANIE    Odwrót czyli Alto Citta w Bergamo

Odwrót czyli Alto Citta w Bergamo

Włochy
Włochy, Bergamo

Zgodnie z umową zostawiamy klucze w apartamencie, zatrzaskujemy drzwi i bye, bye Milano.
Na wczoraj zwiedzanym dworcu kupujemy bilety, w kasach. Są też automaty tyle, że prościej i szybciej stanąc w kolejce i kupic w kasie.
Trasa kolejowa z M. do B. wynosi 56 km, wg. biletu.
W ciągu niecałej godziny jesteśmy na dworcu w Bergamo. Tu w kiosku kupujemy bilety na autobusy miejskie. Przed dworcem przystanek mają dwa autobusy. Jeden z nich ozn. jako 1 z znaczkiem samolotu, jeździ na lotnisko, a drugi nr 1A do alta citta czyli Starego Miasta.

Wsiadamy, jedziemy do góry najpierw jakaś stara, średniowieczna brama, a za chwileczkę za nią wyłaniają się stare, grube i wysokie mury okalające całe Stare Miasto. W średniowieczu było to odrębne państwo- miasto.
Autobus zatrzymuje się przy murach, dalej pieszo. Idziemy starymi, wąskimi uliczkami. Uwielbiam takie spacery, nawet w deszczu-jak teraz i obciążona plecakiem. Po kilku minutach jesteśmy na słynnym średniowiecznym Piazza Vecchia, który podziwiali ponoc Le Corbusier i Frank Lloyd Wright.
Z jednej strony placu biblioteca Civica Angelo mai, a z drugiej Pallazo della Ragione, bazylika di santa Magiore. Pod rozdzielajacymi je arkadami wielki zegar słoneczny na chodnku, z zaznaczonymi miesiącami, po prawej w oparach mgły ginie szczyt wieży Torre Civica (wejście niestety zamknięte).
Zaraz za rogiem "nasza" via Mario Lupo i apartament w XV wiecznym budynku o takiej samej nazwie.
Za bramą w naszym budynku witają nas XV wieczne kolumny.
Apartament o nazwie "Venus" i coś tam po prostu piękny. Kilka pomieszczeń utrzymanych w starym stylu. Ładnie umeblowanych, tylko łazienka i kącik kuchenny współczesny. Wychodzę na taras na papierosa i widzę fragmenty budowli z piazza Vecchio. na 2 piętrze, na suficie stare XVII wieczne alegoryczne malowidła.
Szybka kawa i na miasto. To stare i nowe. jedziemy autobusem.
Znów przerwa obiadowa, z biedą udaje nam się znaleźc knajpę aby coś przekąsic i nie paśc z głodu.
Znów pada. Ostatnie zakupy.
Około 20.00 jesteśmy w apartamencie.
Robię jeszcze Citta Alta by night.
W licznych knajpach trochę miejscowych, turystów jak na lekarstwo.
Zabytki podświetlone. I nie ma już mgły.

bilet/pociąg z Mediolanu do Bergamo- 4,20 E
bilet /komunikacja miejska w Bergamo/ pojedynczy- od 1,10 E (strefa 1)
bilet / autobus z dworca w B. na lotnisko Orio al Serio - 1,80 E (3 strefa)