Geoblog.pl    jowa31    Podróże    Raz, dwa, trzy na GOA lecimy...i nie tylko    Hampi czyli uroki swiatyn, palmy i cisza (z krowami)

Hampi czyli uroki swiatyn, palmy i cisza (z krowami)

Indie
Indie, Hampi

Nasz autobus wyjechal wczoraj z Pune z opoznienem , krotko przed polnoca, zamiast o 22.15. Okolo 10.00 bylysmy w Hospet.
Tam szybka zmiana srodka lkomocji na motoryksze, ktora za 200rs. pokonala z nami i z bagazami odcinek 15 km..
Podwiozl nas pod biuro rezerwacji biletow, gdzie od razu wylonil sie wlasiciel i zaproponowal pokoje, poszlysmy, zobaczylysmy, zostalysmy.
Oczywiscie nie mam mowic, ze tak tanio zaplacilysmy (400rs)- stary numer..
Moze i nie specjalnie zarobil na noclegu, ale motoryksze na jutrzejszy objazd sprzedal nam za 600 rs, a potem sie dowiedzialysmy, ze mozna bylo te impreze za 500rs kupic. No trudno przezyjemy.
BYlysmy tak glodne, ze njpierw na sniadanko, potem kapiel i w droge, na zwiedzanie pobliskich swiatyn,
Wczesniej obeszlysmy wioske, gdzie cisza i spokoj. Co drugi dom to hostel lub restauracja. Rzeki nie przekraczalysmy.

Poszlysmy do okolicznych swiatyn, gdzie wstep darmowy. Niektore przeurocze, gdzies na ich terenie pasa sie kozy i owce.
Z rzadka pilnuja ich straznicy, prawie wszedzie mozna wejsc, a takze wszystkiego dotknac.
Z naszego hostelu widac swiatynie Wirupakszy z XV w. Wysoka, piekna. Weszlysmy do srodka, gdzie swiatynny slon udzielil nam blogoslawienstwa. I pomyslec, ze tylke radosci za 10 rs, ktore wklada sie sloniowi do traby.
Malo tego, biedny slon ( lancuch u nogi) wymalowany jest na czarno, a na lbie ma biale pasy i czerwona kropke. Widzialam jak mahout lekko uderzal go na znak tego jakie polecenie ma wykonac.

Znalazlysmy tez piekna swiatynie, (nazwa cos na Ach...) gdzie byly piekne plaskorzezby.
Hampi - zdecydowanie TAK, mala wiocha z pieknymi swiatyniami - polecam.

Jutro objazdowka po okolicy.