Geoblog.pl    jowa31    Podróże    P jak Peru i B jak Boliwia czyli Hola Jola!!!    Copacabana

Copacabana

Boliwia
Boliwia, Copacabana

Tak, po tym jak podziwialismy zachod slonca nad jeziorem Titicaca w drodze dojechalismy do Copacabany.
Autobus stanal na jakims duzym placu, chyba obok miejscowej Katedry. Plac w kazdym razie oswietlony. Katedra tez.
Ulica 6? 8? Augusta w dol nad j. Titicaca idziemy i decydujemy sie na hostel Wara, gdyz w wybranym Brisas del Titicaca nie ma dzis wolnych pokoi.

Szybkie odwalenie formalnosci z zameldowaniem i idziemy nad jezioro, gdzie stoi kilka zamknietych ( o tej porze ) kioskow, a na nich w zasadzie zadnych informacji.

Te otrzymujemy w biurze turystycznym. Decydujemy sie tez na 1 dniowa wycieczke po j. Titicaca. W zasadzie to na 1 wyspe, te wieksza czyli del Sol. Zaczniemy jutro od strony polnocnej, aby po 3 godzinnej wedrowce dojsc na poludnie i wrocic z powrotem na staly lad.

35 Bs / os./ wycieczka po Isla del Sol

hop - 2013-05-02 05:06
co tam jakis hotel:Brisas del Titicaca...zadna nazwa...ale "WARA"..jak pieknie brzmi...pieknie

hop - 2013-05-02 13:29
Titicaca (hiszp. Lago Titicaca) – drugie pod względem wielkości jezioro w Ameryce Południowej, położone w północnej części zagłębienia Altiplano, pomiędzy wschodnimi i zachodnimi pasmami Andów (obszar Andów Środkowych) na terenie Peru i Boliwii. Jest to najwyżej położone jezioro żeglowne dla dużych statków i zarazem największe jezioro wysokogórskie na Ziemi.
Jezioro Titicaca znajduje się na wysokości 3812 m n.p.m., a jego przeciętna głębokość wynosi od 140 do 180 m (maksymalna 281). Ma 190 km długości i 80 km w najszerszym miejscu. Powierzchnia jeziora wynosi 8372 km². Jezioro składa się z dwóch części (Lago Huinaymarca i Lago Chucuito) połączonych cieśniną Tiquina.Najchętniej odwiedzana przez turystów jest słynąca z zabytków z czasów inkaskich Wyspa Słońca – według legend Inków tutaj narodził się biały bóg Wirakocza oraz pierwsi Inkowie: Manco Capac oraz jego siostra, a zarazem żona Mama Ocllo, a także samo Słońce czyli Inti. Wyspa ta jest wciąż miejscem świętym dla zamieszkujących Boliwię oraz Peru Indian Ajmara i Keczua. Wyspa Słońca ma 10 km długości i 5 km szerokości. Zamieszkana jest przez 2 tys Indian. Na terenie całej wyspy zachowały się pozostałości z okresu inkaskiego, z których najsłynniejsze to Pilko Kaina oraz kompleks Chincana, w skład którego wchodzi święta skała związana z inkaską legendą stworzenia. W Challapampa znajduje się muzeum przedmiotów znalezionych tu przez archeologów, z których część wykonano ze szczerego złota. Nieco mniejsza od Wyspy Słońca jest Wyspa Księżyca, gdzie znajduje się klasztor kapłanek słońca.Mieszkańcy miast znajdujących się nad jeziorem Titicaca (największe z nich to Puno w Peru i Guaquí w Boliwii) utrzymują się przede wszystkim z rybołówstwa i turystyki. Na południowo-wschodnim brzegu jeziora (na terenie Boliwii) znajdują się pozostałości prekolumbijskich budowli, m.in. w Tiahuanaco, gdzie mieścił się główny ośrodek kultury o tej samej nazwie. Miejscowość Copacabana słynie z pielgrzymek do niewielkiej drewnianej figury Matki Boskiej Opiekunki Jeziora, który pojawił się w tamtejszym kościele w XVI w., a którego wykonanie przypisuje się potomkowi Inki. Posążek na czas mszy ustawiany jest przodem do wiernych, w pozostałym czasie zwraca się go w kierunku Jeziora, tak aby Matka Boska miała baczenie na wszystko co się na jeziorze dzieje.

jowa31 - 2013-05-03 21:12
Titicaca jest po prostu piekne, z wieloma wyspami o roznych wielkosciach, a na Isla del Sol sa nawet plaze. O czym malo kto wie

zula - 2013-05-03 22:17
Widzę ,że Hop przejmuje ster na Titcaca , wspaniale ! ...dobrze jak jest "taki" Ktoś !