Geoblog.pl    jowa31    Podróże    P jak Peru i B jak Boliwia czyli Hola Jola!!!    Copacabana - ostatni dzien w Boliwii

Copacabana - ostatni dzien w Boliwii

Boliwia
Boliwia, Copacabana

O 11.00 wynioslysmy sie z hostelu wraz z bagazami do biura, skad dzis wieczorem mamy wyruszyc do Cuso.
Jestem ciekawa bezposredniego, nocnego autobusu o 18.30, gdyz z tego co wyczytalam to granica jest otwarta do 18.00 ( a moze byla, a teraz jest inaczej). Nadto w wikitravel wyraznie pisza, ze bezposrednich autobusow nie ma.
No zobaczymy, laski sie uparly, to najwyzej beda cierpiec.
W kazdym razie o ile dobrz pojdzie, a wlasciwie autobus pojedzie to ok. 5.00- 6.00 rano jestesmy w Cusco.

Poki co zwiedzamy Copacabane, rozkoszujemy sie widokiem jeziora z przystani.
Dzis maja tu jakies swieto religijne, Matki Boskiej jakiejs tam. Dlatego tez nadbrzezem przeszla procesja.
Chociaz bardziej przypominala mi ona pochod 1 Majowy za dawnych czasow w PRL.
Oprocz figurki, kilku ksiezy, kilku miejscowych starych kobiet i mezczyzn sam sped, czyli dzieci ze szkol.

I tak to jest w Copacabanie. W kazdym razie w dzien cieplo, deszczu podczas calego pobytu nie widzialysmy.
Noce za to zimne. Dziewczyny to spia w skarpetach.

A teraz do zobaczenia w Peru.
Internet idzie jak po grudzie, za to kosztuje 8 Bs/h. Tak wiec fotki to pewnie dopiero w Polsce wrzuce.

zula - 2013-05-03 22:31
Poczekam na zdjęcia cierpliwie . Teraz niech oko się nacieszy widokami a aparat utrwali najpiękniej ! , pozdrawiam

hop - 2013-05-04 05:19
jesli mnie pamiec nie myli to w Maksyku tez swietowali 3 maja i defiladowali z figurkami na ulicach...z tym ze oni tam chyba szwendali sie juz w procesjach od 1 maja...hehehehe a mowia ze to Królowej Polski....widac znowu cos tam u nas zawłaszczyli hahahahah

hop - 2013-05-04 05:21
Cuzco lub Cusco (kecz. Qosqo lub Qusqu) – miasto położone w południowej części Peru na wysokości 3326 m n.p.m. Obecnie stolica regionu Cuzco, liczba mieszkańców w 1990 r. wynosiła 275 tys. Miasto zostało założone przez pierwszego władcę Inków Manco Capaca w XII wieku, zostało zdobyte w 1533 r przez oddziały Francisco Pizarro. Podczas powstania Manco Inki w 1536 r. miasto zostało spalone. Hiszpanie w tym samym miejscu zbudowali swoje miasto. Kilkakrotnie nawiedzane przez silne trzęsienia ziemi (w 1650, 1950 i 1986 r.). W czasach Imperium Inków w Cuzco znajdowała się stolica państwa. Nazwa Cuzco w języku keczua oznacza pępek świata, lub, według innej wersji, pochodzi od keczuańskiej frazy "qusqu wanka", skała sowy. Największy rozkwit miał miejsce w drugiej połowie XV wieku, za panowania Pachacutiego. Z czasów inkaskich zachowały się pozostałości zabudowań.