Geoblog.pl    jowa31    Podróże    CYPR - południe, północ?    trochę Turcji na Cyprze czyli Nikozja Pn

trochę Turcji na Cyprze czyli Nikozja Pn

Turcja
Turcja, Nikosia

Przejściem na ul. Ledra przechodzę na stronę turecką. Na granicy dostaję do wypisania karteczkę, potem na niej pieczątkę. Idę.
Strona północna zajęła mi 3 h na obejście z zewnątrz meczetów, kościołów i kilku pomników zaznaczonych na mapce, którą dostałam na granicy.
Wracam na stronę cypryjską tym samym przejściem. Szybka odprawa, kolejna pieczątka. Idę na obiadek, a potem jeszcze do Muzeum Etnograficznego.
Obiektów w nim nie za dużo, za to w środku same kobiety. Zajmują się jakimiś pracami ręcznymi, wyszywają stroje, robią koraliki, a z nich jakieś ozdópki.
W środku trochę mebli, strojów, ikon, ozdób .

Wracam do hotelu po plecak, mając nadzieję na zakup mandarynek na rynku, który wczoraj wypatrzyłam.
Niestety okazuje się , że działa on dopiero pod wieczór.

O 14.30 wsiadam na moście do autobusu i zmierzam w kierunku Larnaki. Po godzinie jestem na miejscu. Z kapcia ruszam do hotelu Larco. Znajduję go bez większych problemów. Melduję się i ... jeszcze raz Larnaca, tym razem nocą.