Geoblog.pl    jowa31    Podróże    CYPR - południe, północ?    i w stolicy

i w stolicy

Cypr
Cypr, Nicosia

Dzięki zabranemu z sobą budzikowi zerwałam się dziś o 7.20, tak jakbym nie miała krótkich wakacji.
Szybkie pakowanie i na śniadanie z plecakiem. Potem kilka minut do przystanku, za Kings Mallem, w autobus 618 i do dworca głównego- autobusowego. Dworzec nie wygląda jak dworzec, żadnych kas, bilety u kierowcy, 1 mały budyneczek, jakaś niby kawiarnia.
Wyjazd z Pafos o 9.30, a o 11.45 jestem w Nikozji.
Rozglądam się za hotelem Delphi, i nic.Pytam pana w kiosku, a on się z lekka uśmiecha i pokazuje ręką na drugą stronę ulicy.
Zostawiam plecak, bo pokój niegotowy. W Punkcie Turystycznym nieopodal dostałam już darmową mapę, tak więc w drogę.

Najpierw do Muzeum Archeologicznego Cypru. Warto!!!
Mają tu dużo ciekawych eksponatów (wazy, amfory, Rzeźby, wszelkiej maści naczynia,pieniądze, pieczęci,drobne paciorki,itp.). Najstarsze sprzed 2500-2700 lat pne, a więc liczą sobie już 4500lat. Co ciekawe to w środku można robić zdjęcia.

Potem na Stare Miasto, kilka kościołów, cerkwi, jakieś meczety, hammam.W pewnym momencie tak się na ul. Lidras rozpędziłam, że przekroczyłabym granicę, a to mam w planie na jutro. Część północna Nikozji na mapce jest oznacvzona ty6lko: Area under Turkish occupation since 1974. Bez żadnych nazw ulic czy obiektów.

W mioich wędrówkach po mieście trafiłam też na Palac Arcybiskupa Cypru. Ładnie wygląda, w przeciwieństwie do fragmentów Starego Miasta, z których część prawie Hawanę przypomina.

Ale, aby oddać sprawiedliwość dużo budują, remontują.
Zagnało mnie też pood Liberty Monument, wracając w stronę hotelu i dworca autobusowego natknęłam się na targ owocowo- warzywny. Pomidorki, pomarańcze, mandaryny już od 0,30-0,50E. Za 1 euro to już super pomarańcze. A tak wielkich rzodkiewek to jeszcze nie widziałam, dosłownie wielkość kalarepy.

Na obiadek sałatka grecka, po raz drugi na tym wyjeździe. Tym razem nawet chlebek do niej dostałam. Polałam go trochę oliwą i dał się zjeść.Chyba przechodzę na dietę warzywną ;-)

30 E - pokój 1 os. z wc Delphi,(rezerwacja z Bookingu)
4,50E - bilet do Muzeum Archeologicznego Cypru,
7 E - bilet Pafos- Nikozja,
1,50E- bilet na autobus miejski
od 0,40 E- 0,5 l wody,
od 1,15 E- 0,5 l Pepsi, Ice Tee itp.
od 0,90E - 0,5 l piwa

ADRESY
www.intercity-buses.com - strona z autobusami dalekobieżnymi