Geoblog.pl    jowa31    Podróże    Wyspa Wielkanocna na Wielkanoc czyli ...poradnik jak zbankrutowac    Z wizytą w innej misji czyli Trinidad

Z wizytą w innej misji czyli Trinidad

Paragwaj
Paragwaj, Trinidad

W Paragwaju przesunęłyśmy czas o 1 godzinę do tyłu. Dzięki temu zyskałyśmy 1 h. O różnicy dowiedziałyśmy się na dworcu w Encarnation czekając na autobus do Trynidadu. Kierowca zatrzymał się przy drodze do misji, skąd mniej niż 1 km i już byłyśmy.
Miłe panie kasjerki najwyraźniej się nudziły, bo oprócz nas spotkaliśmy tylu turystów, że na palcach ich policzyć.
Z drugiej strony to lepiej dla nas, bo nikt nam nie stawał w newralgicznych miejscach, gdzie robi się fotki.

Z drugiej strony przy stacji paliw, po powrocie na drogę główną nigdzie nie było ani taxi, ani remise, które dowożą do drugiej misji to jest Jesus coś tam na T. Odległość pomiędzy nimi- obiema misjami to ok.12-13 km.

MagdaH racji trochę ma to wszystko" ruinki", za którymi Ona nie przepada.
My też stwierdziłyśmy w sumie, że pobyt w 2 daje wyobrażenie o reszcie.
Tych mniejszych, które nie trafiły na listę UNESCO to tu jeszcze dużo.

wymiana 1 dolar - 4.450 peso paragwajskich

10 ARS - autobus z Posadas do Encarnation, z powrotem ta sama cena,
10 Paragwajskich peso- bus z Encarnation do Trinidad,
8.000 paragwajskich peso- bus w stronę odwrotną,
25.000 peso paragwajskich - bilet wstępu do misji w Trinidadzie ( nadto ważny 3 dni na 2 inne misje)
25.000 peso - milanese- obiad, (coś jakby kotlet z sałatką + bułka ),
9.000 peso paczka Kentów (20 szt. mental),

Hop
Hop - 2014-05-03 01:36
Tego Trynidadu chyba Geoblog ci nie zaliczy do kolekcji ... Hi hi hi ale w pracy mozecie mowic ze bylyscie ... A swiatowy kryzys spowodowal ze chwiowo nie ma ... Tobago

Hop - 2014-05-03 01:39
Czyli koszty utrzymania palacza w Paragwaju calkiem znosne

Hop
Hop - 2014-05-03 01:46
To co podrozniczki? Skoro mamy diengi z Paragwaju to znaczy ze misja Ameryka Pd wykonana na 5 .teraz tylko wodospaady ... San Paulo i Hop Hop do .... Starej... Dobrej Europy

zula - 2014-05-03 06:34
"Zawisza" mistrzem Polski w piłce nożnej! Bydgoszcz sie cieszy!!,
A ja GRATULUJĘ kolejnego celu! Brawo...
Hop, myślę ,że pewno nas zaskoczą jeszcze!

hop - 2014-05-03 06:42
czytam sobie o tym:Sau Paulo i w sumie moze i dobrze,ze tam juz nie macie zbyt wiele czasu hehehe bo cos nie wyglada na to aby to bylo az takie turystyczne hula-hop /no chyba ze dla Wikipedii notatke pisal jakis pospieszny autor/:

São Paulo– największe miasto Brazylii i Ameryki Południowej położone w południowo-wschodniej części kraju nad rzeką Tietê (dopływem Parany), niedaleko wybrzeża Oceanu Atlantyckiego. Stolica stanu São Paulo. Jest położone 400 km od Rio de Janeiro i 1030 km od stolicy kraju, Brasílii.Liczba mieszkańców: 11 mln (2006). Aglomeracja liczy ok. 21 mln, jest to jeden z największych zespołów miejskich na świecie. Mieszkańców miasta nazywa się paulistanos.W mieście znajduje się polski konsulat generalny.Założone zostało w 1554 roku jako misja jezuicka świętego Pawła (port. São Paulo). W XVI i XVII wieku São Paulo było ośrodkiem handlu niewolnikami i kamieniami szlachetnymi. Prawa miejskie otrzymało w 1712 roku. W 1815 zostało stolicą prowincji (w 1889 - stanu) São Paulo. W 1822 w São Paulo proklamowana została niepodległość Brazylii. W XIX wieku było światowym centrum handlu kawą. Do rozwoju miasta przyczyniło się doprowadzenie w 1867 roku linii kolejowej z portu Santos.17.07.2007 w mieście rozbił się samolot pasażerski Airbus A320. Zginęło ok. 190 osób.São Paulo jest jednym z największych ośrodków przemysłowych i handlowych (m.in. handel kawą) Brazylii. Znajduje się tu największy uniwersytet kraju i trzy mniejsze, metro oraz dwa porty lotnicze: port lotniczy São Paulo-Guarulhos i port lotniczy São Paulo-Congonhas.Jest to miasto o wielkich tradycjach piłkarskich. Mają tu siedziby takie kluby, jak:São Paulo FC Miasto posiada tor wyścigowy Interlagos, na którym od 1973 roku (od 1990 nieprzerwanie) odbywają się zawody Formuły 1,Atrakcje turystyczne.W mieście znajduje się wiele przykładów architektury współczesnej (m.in. w centrum finansowym miasta - Triangulo). W Muzeum Sztuki Współczesnej i Bibliotece Miejskiej można znaleźć wartościowe zbiory.

hop - 2014-05-03 06:50
NATOMIAST TUTAJ ZDECYDOWANIE POSIEDZIALBYM DLUZEJ i mam nadzieje ze nie ma tam akurat suszy,choc ciepleko powinno byc z tego co podaje niezawodna Wikipedia:

Wodospad Iguazú (hiszp. – pochodzi z języka guaraní – z połączenia słów y – "woda" i ûasú [guasu] – "wielka") – wodospad leżący na granicy argentyńsko-brazylijskiej na rzece Iguaçu.Rzeka Iguaçu wypływa z Serra do Mar, niedaleko brazylijskiego wybrzeża, na południe od Sao Paulo, źródła znajdują się w pobliżu Kurytyby i płynie w głąb lądu (na zachód) około 1320 km. Przez Wyżynę Brazylijską wije się zakolami wzbogacona wodami dopływów. Rzeka podczas swojego biegu jeszcze przez wodospadem Iguazu opada po blisko 70 progach skalnych, rozbijających jej nurt. Największy z wodospadów, wodospad Ñacunday ma wysokość 40 m.Wodospady Iguazu znajdują się w miejscu, w którym rzeka dociera do skraju płaskowyżu, tuż przed ujściem do rzeki Parany. Iguaçu spada w przepaść tworząc wodospad. Rzeka ma tutaj 4 km szerokości i płynie po bazaltowym podłożu.Wodospad Iguazu znajduje się na granicy argentyńsko-brazylijskiej. 80% obszaru wodospadu jest na terytorium Argentyny, natomiast pozostałe 20% na obszarze Brazylii. Wodospad ma szerokość około 2 km i składa się z 275 odrębnych progów skalnych. Średni przepływ wody wynosi 1756 m³/s. Szum wody słyszany jest w promieniu 20 km.Granica argentyńsko-brazylijskiej przebiega centralnie przez Diabelską Gardziel (hiszp. Garganta del Diablo), największą kaskadę wodospadu Iguazu. Woda w tym miejscu spada aż z 82 m, a więc z wysokości większej niż wodospad Niagara.W słoneczną pogodę tworzą się tutaj tęcze.Wodospad wygląda najefektowniej w porze deszczowej, od listopada do marca, ale zazwyczaj jest malowniczy przez cały rok, choć zdarza się, że zamiera. W maju i czerwcu 1978 roku w okresie szczególnie uporczywej suszy, nurt osłabł tak bardzo, że przez 28 dni przez krawędź urwiska nie przepłynęła ani kropla wody. Był to pierwszy przypadek wyschnięcia wodospadu od 1934 roku.Wodospad Iguazu znajduje się w strefie klimatu subtropikalnego. Pora deszczowa trwa od listopada do marca (najniższe temperatury wynoszą 16° C), natomiast sucha od kwietnia do października (najwyższe temperatury 40° C).Zarówno w Argentynie, jak i w Brazylii wodospad otaczają parki narodowe. W 1934 roku w pobliżu niewielkiego miasteczka Puerto Iguazú w Argentynie powstał Park Narodowy Iguazú. Z kolei brazylijski Park Narodowy Iguaçu mieści się w pobliżu miasta Foz do Iguaçu.Znajdujące się między progami wychodnie skalne pokrywają gęste kępy drzew i innych roślin takich jak: palmy, bambusy oraz koronkowe paprocie drzewiaste, stanowiących forpocztę otaczającej rzekę dżungli. Pod drzewami kwitną dzikie tropikalne kwiaty takie jak: begonie, ananasowate i storczykowate.Żyje tu około 400 gatunków ptaków, między innymi różne gatunki papug i tukanów. Występują tu także małpy, jaguary, tapiry, mrówkojady czy oceloty.Okolica zarówno po stronie brazylijskiej jak i argentyńskiej żyje z turystyki. Na potrzeby turystów wybudowano specjalna infrastrukturę, między innymi liczącą 80 metrów długości kładką można przejść w pobliże najwyższego spadku wód, Diabelskiego Gardła. Natomiast nad wodospadem możliwe jest przejście wąskim podestem nad rzeką, sięgającym aż po kraniec wodospadu. Podest od czasu do czasu zmywa woda, gwałtownie przybierająca w rzece w porze deszczowej.W pobliżu Iguazú znajdowały się w przeszłości wodospady Guairá o największym na świecie przepływie, ale obecnie zostały one zalane przez zbiornik elektrowni wodnej Itaipu.

hop - 2014-05-03 07:03
dla szczegolnie zainteresowanych misjami :Santísima Trinidad del Paraná i Jesús de Tavarangué polecam fragmenty z bloga /tam rowniez o Encarnacion,jezuitach i indianach Guarani a takze o wodospadach Iguazu / :

hop - 2014-05-03 07:21
-> Zula : prosze na powaznym blogu gdzie podaje sie jedynie powazne informacje nie wprowadzac radosnej dezinformacji jakkolwiek rozumiem entuzjazm i fakt,iz euforia mogla spowodowac pewien myslowy kataklizm....zadne tam mistrzostwo Polski...

Puchar Polski: rzuty karne rozstrzygnęły historyczny finał, Zawisza Bydgoszcz zdobywcą trofeum

zula - 2014-05-03 07:52
Prawda...- "blondynka" nie widzi różnicy między:
Mistrz Polski a Puchar Polski - dzięki Hop!

Informacje co zwiedzać i jak tam jest bezcenne...,
pozdrawiam turystów w świecie i w domach ...i piłkarzy co balują lub już odpoczywają!!!

hop - 2014-05-03 13:41
samokrytyka zostala przyjeta ze zrozumieniem naleznym kolorowi wlosow

marianka - 2014-05-06 01:10
A ja za to jestem pod wrażeniem Waszego rajdu przez Amerykę Płd. Zazdroszczę!!