Geoblog.pl    jowa31    Podróże    Ole, ole... do Panamy i Kostaryki lecieć chcę    czas na Andorrę

czas na Andorrę

Andora
Andora, Andorra la Vella

dojechałyśmy..

do uzupełnienia

Autobusem firmy Autocars Julia ruszamy o 11.45 z dworca Sants. Po godzinie za oknem zaczynają się ładne górskie widoczki, gdzieniegdzie jakiś stary zamek na szczycie wzgórza/ góry. Po 3h jazdy jesteśmy w Andorra La Vella, stolicy. Samo miasto położone jest wśród otaczających go szczytów. Na najwyższym resztki śniegu. Jest 17C. Zaraz na dworcu autobusowym bierzemy bezpłatną mape La Vella.
Jesteśmy tylko z małymi plecakami ale idziemy do zarezerwowanego przez booking hotelu. Dostajemy klucze do pokoju, ktory ma ładny balkonik (łazienkę oczywiście też).
No to w miasto. Do zwiedzania tu za dużo nie ma. Po drodze oglądamy XII w romański kościół Sant Esteve. W centrum rzeźba Salvadora Dali czyli " skręcony" zegar.
Andorra to przede wszystkim zakupy. Tymczasem okazuje się, że sztanga papierosów to koszt od 26E, cena może i dobra dla ludzi z Zachodu, dla nas już mniej. Tak naprawdę tanio to można tu kupic alkohole. Butelka- 1 l- dobrego Gold Smirnoffa to 10 Euro, a zwyklego to już za 8 E można nabyc. W dobrych cenach można kupic perfumy, markowe kosmetyki.
Jeżeli chodzi o ciuchy to w Zarze na metce 2 ceny, z tym, że ta obowiązująca w Andorze jest niższa o 2-10 E ( w zależności od rodzaju garderoby).
Jedzenie w knajpach trochę droższe niż w Barcelonie, gdyż ceny 2 dania nie schodzą poniżej 10 Euro. Dlatego też nasza kolacja kończy się sałatką nabytą w sklepie.

Drugi dzien pobytu zaczyna się dobrym i obfitym śniadaniem w hotelu, gdzie jest "szwedzki bufet". Delektujemy się kawą, sokami, pomidorami, bułkami, dobrym serem, wędlinami, jajkiem na twardo. Na deser ciastka. Potem jeszcze raz w miasto.
O 12.00 robimy check out. Z plecaczkami ruszamy w miasto, a potem na dworzec autobusowy skąd o 15.15 wyjeżdzamy z przepęknej Andorry w kolorach jesiennych.

33E- pokój 2 os. z śniadaniem w ** hotelu Sant Jordi,

jowa31 - 2014-11-22 20:57
ale tam naprawdę?
więcej bym napisała
dgybym mniej do picia miała
kawy oczywiście!
jak podkreślał Witkacy w liśscie

hop - 2014-11-23 05:17
jasne jasne...od procentow wierszem gada.a prawda taka ze chciala wbic kolejny numerek lansiara kierowniczka hehehehehe....i prosze w jakim powazaniu autorka ma konsumpcyjna ciekawosc czytelników...nic nie wiemy co na półkach w andorze...ech..buiedny to nawet poczytac nie może

hop - 2014-11-23 05:18
69...ale brzmi...gdzie te czasy gdy 69 bylo tylko liczbą ...guma ...gumą do zucia...a na pieska...stylem pływania...świecie dokąd zmierzasz?moze wy turystki wiecie..tyleście widziały heheheh:)

hop - 2014-11-23 09:41
lot Iberii 5244.odprawione.mus odgruzowywac bunkier

magdah
magdah - 2014-11-23 09:47
Hop - śmieci sortuj, szkło do szkła!
Jolka! Chyba pojadę do tej Andorry - zachęciłaś mnie swoim wyczerpującym opisem , w końcu nie wszędzie da się dojechać :)

zula - 2014-11-23 11:25
Gratuluję "69" !
szkło szkłem lecz puchary najpier muszą być napełnione...za podróż następną ...ciekawe co Jowa31 ma już w planie!?

hop - 2014-11-23 15:39
jak mawiał Siara Siarzewski...: "no i w p**du wylądowały"...../planowo a nawet przed czasem/

hop - 2014-11-23 17:07
i co ja z nudów czytam...czekając na wieści z andory.... :

Wielki Kanał Nikaragui konkurencją dla Kanału Panamskiego

Mieszkańcy Nikaragui będą mieli "wielki prezent" na święta Bożego Narodzenia. Za miesiąc rozpoczną się prace przy budowie kanału, który połączy Atlantyk z Pacyfikiem. Będzie dłuższy, szerszy i głębszy od Kanału Panamskiego. Inwestycja ma kosztować 50 miliardów dolarów.
Trzykrotnie dłuższy od Kanału Panamskiego, Wielki Kanał Nikaragui ma być dla niego poważną konkurencją.

Zgodnie z planem, zostanie oddany do użytku w 2020 roku. - Wydaje mi się, że ta inwestycja pomoże w poprawie wizerunku Nikaragui i przydaniu naszemu krajowi prestiżu- uważa dziennikarz Omar Garcia.

Kanał Nikaragui wybuduje chińska firma HKND (Hong Kong Nicaragua Canal Development Group). Ma on przebiegać przez jezioro Nikaragua, które jest największym zbiornikiem słodkowodnym w Ameryce Środkowej. Firmie została udzielona koncesja na korzystanie z ziemi na okres 50 lat, z możliwością przedłużenia o kolejne 50.

W związku z budową kanału w Nikaragui odbyły się liczne protesty, między innymi mieszkańców okolic jeziora Nikaragua.

zula - 2014-11-26 18:55
Znam kierunek lotu do 70 a może 71 !!!!! ...ale milczę !- ...to będzie MAJ 2015 :-))