Geoblog.pl    jowa31    Podróże    Tralala będą kraje nowe dwa czyli Chorwacja (Dubrownik) i Czarnogóra    no i dojechałyśmy aż do Ulcinja

no i dojechałyśmy aż do Ulcinja

Czarnogóra
Czarnogóra, Ulcinj

Po śniadanku w apartamentach Anastasji, gdzie z tarasu można było rwać granaty, tyle, że niedojrzałe, idziemy do postoju Taxi. Za 2,60 podjeżdżamy do dworca autobusowego.
Okazuje się, że za 5 minut tj. o 10.00 mamy autobus. Szybki zakup biletów- 7 E/ osoba, do tego po 1 Euro dla kierowcy za bagaż i jedziemy. Prawie 2,1/2 h.
Tu kwaterka za 32 Euro/ 4 osoby niedaleko dworca więc odległość pokonujemy z buta.
Potem z 4 km do Starego Miasta, które mnie rozczarowuje. Niewielkie. W dużej mierze w riunie, zaniedbane- w przeciwieństwie do poprzednich.
Odrestaurowane tylko knajpy. Muzeum zamknięte.
Na miejskiej plaży, o dziwo piaszczystej tłum niedoprzedarcia się.
Dziewczyny uparły się , aby zamoczyć ciała, szukają innej plaży.
Ja ryzygnuję, spokojnie idąc zwiedzam miasto z meczetami. Gdzieś tam muezzin się wydziera.
Po drodze małe zaopatrzenie i ok.19.00 na kwaterce.
Teraz jest 20,22, a ich jeszcze nie ma. Zaczynam się martwić. Ale plan mają, a w razie czego są tu też taryfy.

Jutro skaczemy do BARU.

hop - 2015-08-17 21:25
sie znalazly...hm....a zapowiadalo sie niezle

hop - 2015-08-17 21:26
z ta mysla : "Jutro skaczemy do BARU." - musi sie przyjemnie zasypiac.
p.s.
jeszcze tylko wpierdziel zgubom i spoko....
milego BARU wam zyczymy

zula - 2015-08-18 10:18
Ciekawe ...może wcześniej zdecydowały się z tym barem?!
tak czy siak plan ambitny byle tylko powróciły wczoraj na czas dzisiejszej drogi.
Przyjemności w Bari ale...czy tam płyniecie ?
Hop pewno już wiesz wszystko więc pisz proszę .
Jowa31 ->Oczywiście kuna nie mam!

hop /za Wikipedia/
hop /za Wikipedia/ - 2015-08-18 12:47
-> ZULA : nie do Bari a do Baru jak pisze wyraznie pani Kierownik.... :)

Bar (czarnogórski Бар, dawniej włoskie Antivari) – miasto w południowej części Czarnogóry, nad Morzem Adriatyckim, stolica Gminy Bar. Duży ośrodek komunikacyjny, z uwagi na: zlokalizowany tu największy port morski w Czarnogórze (i zarazem jeden z najważniejszych portów morskich byłej Jugosławii), stację końcową linii kolejowej z Belgradu i Podgoricy oraz przebiegającą przez miejscowość trasę europejską E851 (fragment Magistrali Adriatyckiej). Posiada połączenia promowe z portami Ankona i Bari po drugiej stronie Adriatyku. Główny kurort turystyczny Riwiery Barskiej i jeden z największych ośrodków turystycznych czarnogórskiego wybrzeża. Dzieli się na Stary Bar i Nowy Bar.

Za czasów rzymskich była tu osada Antibarum, nazwana tak z powodu swojego położenia naprzeciw miasta Bari. W kronikach Bar pojawił się dopiero około X-XI stulecia, jako Antibareos i Antibaros. Na początku XVI wieku podbity został przez Turków, którzy zbudowali tu twierdzę, którą Czarnogórcy odzyskali dopiero w 1878 roku. Miasto ucierpiało wskutek trzęsienia ziemi w 1979. Od tego kataklizmu stara część miasta została opuszczona. Mimo atrakcyjności turystycznej zrujnowanej starówki od kilku lat trwają powolne prace mające na celu podniesienie Starego Baru z gruzów. Obecnie w Starym Barze znajduje się jedno z najlepiej zachowanych miast warownych, którego powstanie datuje się na VI w. Całość zajmuje spory teren, stanowiący zwartą, otoczoną murami, malowniczo położoną na wzniesieniu, urbanistycznie ciekawą całość. Istnieją tu dziesiątki budowli w różnym stanie zachowania. Stary Bar był zamieszkany i przebudowywany przez przeszło tysiąc lat, zwiedzić tu można np. kamienną wieżę zegarową z XIX w. Istnieje też dobrze zachowany turecki akwedukt, doprowadzający wodę do miasta z pobliskich gór. Najstarsze zabytki znalezione tu datują się z czasów rzymskich.

hop - 2015-08-18 12:52
cdn -> ZULA :
niestety plan pani kierownik nie precyzuje formy transportu do Baru:

cyt:
18.08 wtorek
zwiedzanie:Stary Bar- miasto- widmo, forteca, plaża, najstarsze drzewo oliwkowe-na świecie, ok.2000 lat, port, plaża w Susanji, ew. wyjazd koleją do Virazar (j. Skudarskie)
nocleg:Ferienwohnung Topolica- Topolica 3, 85000 Bar (30 E)

zula - 2015-08-18 14:34
Niech żyje BAR...i wieczorny toast za moje rozumowanie. :-))