Geoblog.pl    jowa31    Podróże    MBF - Malezja/ Sułtanat Brunei / Filipiny czyli groch z powidłem    kolorowa Malaka czyli powoli wracamy
2016

kolorowa Malaka czyli powoli wracamy

Malezja
Malezja, Melaka

Z hotelu ewakuujemy się przed świtem, o 4.30. Po 20 minutach lotnisko. Tutaj czeka nas jeszcze opłata wylotowa w wysokości 750 PHP lub 17 USD.
Wylot punktualnie o 7.00, potem ok.3 1/2 h lotu i jesteśmy w Kuala Lumpur (KLIA 2). W ostatnich minutach dobiegamy na poziom 1, gdzie są kasy biletowe na busy. Kupujemy bilety po 24,70 MYR (ok.24 zł). Wsiadamy do klimatyzowanego autokaru. Jedziemy. Głównie śpię i drogi widzę niewiele. Po 2 1/2 h jesteśmy na dworcu Malaka Sentral, skąd za 1,50 MYR jedziemy busem nr 17 do centrum. Wysiadamy w pobliżu Ratusza i Kościoła chrześcijańskiego.
Andriu i ja idziemy szukać noclegu. Wybieramy 2 z rzędu, o nazwie Heeren In ( 2 os.z łazienką -90 MYR, a 3 os. -135MYR).

Potem szybko w miasto bo jest już 16.00. Kierujemy się przede wszystkim nad rzekę.
Zabytki są blisko siebie położone to: kościół chrześcijański z czasów pobytu tutaj portugalczyków?, tak czy siak z I poł. XVIIIwieku, obok ratusz, kawałek dalej resztki murów obronnych, z lekka zrestaurowany młyn.

Przede wszystkim zaś riksze, jak z II wojny, napędzane "nożnie " przez pedałującego. Na nich jakieś pokemony, batmany i inne bajeczne stwory. Kolorowo, z lekka badziewnie.

hop - 2016-11-12 16:12
Co wiemy o " Melakka " z Wikipedii - bardzo niewiele - :

Malakka (mal. – , ang. –Malacca) – miasto i stary port handlowy w Malezji na Płw. Malajskim, nad Cieśn. Malakka.

W 2010 zamieszkiwane przez 484 885 osób.

Nieco ale niewiele więcej znajdziemy o tym mieście w przewodniku pod adresem :

Polecam jednakże wpisy tamże turystów od euforii przez sceptycyzm do rozczarowania czyli chcesz mieć własne zdanie to musisz sam zobaczyć

Przemysł spożywczy, chemiczny (obróbka kauczuku) i drzewny. Zabytki:fort i kościół z 1. poł. XVI w., ratusz zXVII wieku.

W 2008 roku Malakka wraz z miastemGeorge Town została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO[2].

W mieście ma siedzibę konsulat Arabii Saudyjskiej[3].

hop - 2016-11-12 16:12
Co wiemy o " Melakka " z Wikipedii - bardzo niewiele - :

W 2010 zamieszkiwane przez 484 885 osób.

Nieco ale niewiele więcej znajdziemy o tym mieście w przewodniku pod adresem :

W mieście ma siedzibę konsulat Arabii Saudyjskiej[3].

hop - 2016-11-12 16:18
No dobra
Przekopiuje z Mandalay.pl. bo wiem że nie każdemu się szukać :

mandalay.plbangladeszbirmachinyfilipinyindieindonezjairankambodżalaosmalezjanepalpakistansri lankatajlandiatybetwietnam

Melaka

Melaka (Malacca) jest średniej wielkości miastem o bogatej przeszłości, niegdyś jednym z najważniejszych portów handlowych w tej części świata, a dziś dużą atrakcją turystyczną Malezji. Ponad pół tysiąca lat historii oraz wpływy portugalskie, holenderskie, brytyjskie i chińskie sprawiają, że jest tu co oglądać. Stare miasto, historyczny ratusz, jedno z piękniejszych malezyjskich Chinatown, katolickie kościoły, chińskie świątynie, muzułmańskie meczety, sklepy z antykami, kolorowe bazary, liczne muzea i sporo kolonialnej architektury, to wszystko jest w zasięgu spaceru. A jak znudzi się samo miasto, to można jeszcze poszaleć w Water Parku, odwiedzić ZOO, Animal World Safari albo park tematyczny Mini Malezja.

Jak się dostać do Melaki?

Melaka oddalona jest o 2 godziny podróży autobusem od Kuala Lumpur oraz 4-5 godzin od Singapuru. Z Melaki kursują promy do Pekanbaruna Sumatrze (6-7 godzin).

Opinie o Melace

NIECIEKAWY
Piott

ZDajcie sobie spokój z tym miastem. Jeśli chcecie jechać tam tak jak my czyli specjalnie z Kuala Lumpur to nie warto. Miasto jest totalnym rozczarowaniem, opisy, relacje w internecie nijak mają się do rzeczywistości. Kilka starych budynków i wątpliwej urody nabrzeże rzeczne naprawdę nie są godne odwiedzenia. Mimo że jest plaża to nie nadaje się do kąpieli bo jest brudna, pełna śmieci i gruzu.

Jola

hop - 2016-11-12 16:23
Cdn.:

Zaskakująco czyste, zadbane, dosyć ciche. Widać, że miasto ma mądrego gospodarza. Fajna "starówka", urokliwe boczne uliczki, śmiesznie przystrojone riksze, zwłaszcza nocą. Polecam spróbować szejka kokosowego. Nocą miasteczko zamiera, stoiska z jedzeniem zwijają się ok. 21.

Remi

Topowe historyczne miasto MY! Trochę starych budynków, chińska dzielnica, brudne chińskie bary, muzeum morskie, targ. Będzie dobrze jeżeli czytając info o historycznej wartości miasta (pisanej w MY wielkimi literami) nie będziesz się spodziewać bruku i zamku na wzgórzu, hehe

Paolo

Fajne miejsce na 1 nocleg. Klimatyczne miejsce z bogatą historią i ciekawymi zabytkami. Świetne opcje noclegowe, np. stare chińskie domy.

KD

Polecam zatrzymać się w Melace na jeden dzień lub noc, najlepiej w piątek. Wtedy na głównej ulicy odbywa sie duży targ z jedzeniem, pamiątkami, a miasto na prawde tętni życiem. W inne dni tygodnia jest wieczorami wymarłe. Bardzo dobry stop w drodze do Kuala Lumpur.

okrokdalej.pl

Byliśmy tylko 2 dni, nastawieni na zobaczenie miasta z bogatą historią kolonialną. O ile uliczki w stylu kolonialnym były ciekawe, Chinatown takie jak wszędzie, to klimatu nie dało się poczuć, przez tłumy turystów i normalnych ruch samochodowy. Skończyło się na frustrujących spacerach po wąskich uliczkach bez chodników, lawirując między ludźmi i samochodami. Generalnie nie polecam. Recenzja z 12-2014

jsztan

Trzeba obowiązkowo zobaczyć, może i żadna rewelacja ale mi się podobało.

tomako

Nic szczególnego. Właściwie najlepsza była podróż z dworca autobusowego do centrum lokalnym autobusem. W centrum nic ciekawego oprócz masy turystów. Ruiny słabiutki a China Town mnie nie urzekło. Mało jedzenia a pełno straganów z pamiątkami. Jak ktoś nie musi warto odpuscić

mooni

Super miejsce z niesamowitą atmosferą. Byłam pod koniec obchodów Nowego Roku Chińskiego, więc święto było dodatkową atrakcją. Warto zobaczyć zabudowania holenderskie, wzgórze St. Paul i pałac sułtana. I koniecznie przejść się promenadą nadrzeczną - szczególnie wieczorem ma niesamowity urok.

Daniela

Szczeże mówiąc nic specjalnego,jedyną naprawdę fajną atrakcją jest chjnatown, warto tu być w weekend wtedy zamykana jest ulica i jest otwierany targ, jedzenie gotowane na ulicy, sliczne lampiony i domki podświetlone na czerwono. Najlepsze Chinatown na jakim byłam :) Reszta do zwiedzenia w pół dnia.

ania

Miasto ciekawe,taka Europa w środku Azji na jednodniową wycieczkę. Zabytki dla nas mało porywające,ale dla Azjatów wow. Widać Sumatrę. Poza tym dosyć ciekawa chińska dzielnica. Uwaga,bo Melaka jest bardziej gorąca niż K.L., co znacznie utrudnia spacer po portugalskich ruinach.

Marek

Dość urokliwe miasto w jego najstarszej części, kilka świątyń i innych miejsc wartych zobaczenia plus kolonialna zabudowa. Atrakcji starcza na kilka godzin, ale nie dłużej więc najlepiej zaplanować tu jedniodniową wycieczke z Kuala Lumpur albo ewentualnie zobaczyc je w drodze z Singapuru jeśli ktoś podróżuje lądem.

Misia

według mnie must see jak się jest w Malezji. Stare kolonialne miasteczko gdzie mieszają się kultury hinduska, chińska, zachodnia a wszystko to jest przesiąknięte atmosferą XVI wiecznej Portugalii :) świetne zaplecze turystyczne, sporo backpakersów, można poznać fajnych ludzi :D

jsztan

Malaka ma swój urok, ale oczywiscie znacznie przereklamowana, znalazłem super restauracje hinduską - super "żarcie" na liściu bananowca.

xinx

Wszelkie atrakcje bardzo mocno naciągane na potrzeby raczej azjatyckich turystów. Melaka ma co prawda bogata historie i trochę zabytków, ale jest to miasto historyczne i atrakcyjne jak na standarty malezyjskie, ale spewnością mniej historyczne niż większość miast europejskich. Raczej nie po to jedzie się do Malezji, by miasta oglądać. Jeśli już bybierać, to Penang ciekwzy

Radek

Mnie Melaka specjalnie się nie podobała, miasto posiada dość europejską zabudowę co wynika z wpływów holenderskich. Moim zdaniem lepiej poświecić czas np. na eksplorowanie Borneo, czy Cameron Highlands. Barwy nadają miastu na szczęście chińscy mieszkańcy i doskonała kuchnia.

Marcin

trochę naciągane i dla turystów ale ok

Jedno z ciekawszych miast w Malezji. Ma dużo klimatu, głównie dzięki interesującej zabudowie.