Geoblog.pl    jowa31    Podróże    zimą na d... nie siedzimy i na Mauritius lecimy    Casela Nature Park czyli jak mówi M. "ale jest pięknie'
2017

Casela Nature Park czyli jak mówi M. "ale jest pięknie'

Mauritius
Mauritius, Cascavelle

To co mówi M, to tak na wypadek gdyby zapomniała, wtedy Wojtek jej przypomni!

Tak poważnie mówiąc około 11,00 wystartowaliśmy busem, który za 24 rupie podwiózł nas do centrum haandlowego. Tam z kolei szczyt lenistwa, bo wsiedliśmy w kolejnego busa- tym razem 18 rupii- i przejechaliśmy kilometr do parku Casela.
Wstę wyciągnął z nas jako obcokrajowców dużo większe pieniądze bo 775 rupii (płaciłam kartą i przeliczyli mi to jako prawie 95 zł), miejscowi płacą połowę tego.

Można oczywiście znacznie więcej bo: przejażdżki na wielbłądach, koniak, gokarty, zjazd na linie, łowienie ryb i tylko wuj wie co jeszcze!

W parku-zoo dość dużo ptaków różnych (kury, pawie i nie tylko). Niestety ptaka DODO nie ma! Wytrzebili go portugalczycy albo holendrzy z 400 lat temu.
Najbardziej było żal lwów, tak nafaszerowanych środkami, że wogóle się nie ruszały.
Za to jeśli chcecie zobaczyć duże żółwie to tu można. (Bardzo duże na Galapagos.)

Tak czy siak dzień pożegnaliśmy z butelką/ puszką piwa na plaży.
W międzyczasie trochę baseniku.

hop - 2017-01-09 21:17
niekontrolowana rozurzytnosc finansowa wynikajaca z pojawiającego sie chyba z wiekiem lenistwa

hop - 2017-01-09 21:19
Opis Park Krajobrazowy Casela

Charakterystyka ogólna
Park Casela to bardzo popularna atrakcja turystyczna położona w zachodniej części wyspy, kilkanaście kilometrów na południe od Port Louis. Na 14 ha, które zajmuje park, mieści się wiele różnych atrakcji dla dzieci i dorosłych. Można skorzystać z parku linowego, spróbować wspiąć się na znajdujące się tam naturalne ścianki wspinaczkowe, udać się na foto safari, nakarmić niektóre zwierzęta czy pojeździć na quadach. Największą atrakcją parku są jednak wielkie koty. W parku żyją lwy i gepardy, z którymi (w obecności ich opiekuna) można się przespacerować, a nawet je pogłaskać. Dzięki temu park, choć nie jest tani, cieszy się dużym zainteresowaniem turystów.

Informacje praktyczne
Park otwarty jest codziennie od 9 do 17, a zwiedzanie zajmuje około dwóch godzin. Cena biletu ulgowego to 450 rupii maurytyjskich (ok. 45 pln), normalnego 700 rupii (ok. 70 pln). Dodatkowe atrakcje nie są wliczone w cenę biletu.