Geoblog.pl    jowa31    Podróże    JA i KO albo KoJa    Busan/ Pusan po południu...
2017

Busan/ Pusan po południu...

Korea Południowa
Korea Południowa, Busan

...a rano ostatnie śniadanko w Gyeongju. Potem jeszcze tam odwiedziliśmy bank. Bezskuteczna była próba znalezienia poczty w celu nabycia znaczków, na kartki kupione z trudem. ( nigdzie w mieście nie było, jedynie w sklepie z pamiątkami wczoraj przy świątyni).
Ponownie bank odwiedziliśmy, bo nigdzie wcześniej kantoru nie spotkaliśmy. Dla Lidki, która z karty pobrać chciała, trzeba było banku specjalnego.

Odbieramy plecaki i po 5 minutach jesteśmy na dworcu.
Za 4.900 W nabywamy po bilecie i o 11.50 wyjazd. Po 50 minutach jesteśmy w Busan na dworcu, na końcu linii metra nr 1. Tutaj bilety kupuje się w automacie, komunikaty po angielsku, a cena uzależniona jest od wybranej stacji. Generalnie to są 2 ceny: 1.300W i 1.500 W.
Metrem jechaliśmy do stacji Busan (tak samo jak miasto) i to 40 minut.

Meldujemy się, dostajemy 3 pokoje, a w tym 1 małżeński. Zostawiamy plecaki i idziemy coś zjeść. Innymi słowy znów poszukiwaniu nie wiadomo czego, bo jednemu nie pasuje tu, a drugiemu tam. Wreszcie po co najmniej 30-40 minutach rozdzielamy się na 2 grupy.
Ponieważ jesteśmy w chińskiej dzielnicy, jedni idą do ruskiej knajpy na barszcz, a pozostali na chińskie pierogi.

Wsiadamy w metro nr 1 i tym razem wysiadamy na 2 przystanku, bo chcemy na wieżę wjechać w parku jakimś tam. Podchodzimy, patrzę, patrzę bo kasy szukamy. Nie ma. Pytamy faceta z obsługi sklepu i okazuje się, że remont. Pozostało pooglądać widoki ze wzgórza.
Podchodzimy jeszcze do różowego mostu, którego część jest podnoszona, ale na tę atrakcję już nie czekamy.
Jeszcze ulica z knajpami rybnymi i wracamy bo dochodzi 19.00 i robi się ciemno.

No i zapomniałabym dodać, że M. i ja 2 ostatnie noce na ondolu czyli materacu spałyśmy.
W Monaco motelu mamy łóżko, podgrzewane. W poprzednich hotelach też takie były. Nadto prawie wszędzie mają ogrzewanie podłogowe.

W Busan w chińskiej dzielnicy sa wreszcie kantory, ale dają niedużo więcej niż w banku.
Jutro wieczorem płyniemy do Shimonosetki.

genek
genek - 2017-03-24 12:04
jak przypłynie japoński prom to koniecznie idźcie do onsena

hop - 2017-03-24 12:06
Milosnicy barszczu nie mają łatwo

hop - 2017-03-24 12:19
Ale tak ogólnie to wiadomo , że "demokracja" się nie sprawdza

hop - 2017-03-24 12:23
Pusan (kor. 부산광역시, Metropolia Pusan) – największe miasto portowe Korei Południowej; zespół miejski ok. 4,1 mln mieszkańców. Jest miastem na prawach metropolii. Drugie co do wielkości miasto kraju.

Historia

Od początku XV wieku Pusan był portem handlowym mającym połączenia z Japonią.

W czasie wojny koreańskiej rejon w promieniu 20 km od Pusan nazwano workiem pusańskim, do którego po błyskawicznej ofensywie KRL-D zostały zepchnięte niedobitki sił wiernych Li Syng Manowi i wojsk amerykańskich. Od 4 sierpnia do 15 września 1950 trwała obrona worka pusańskiego, z którego po powodzeniu desantu pod Incheon 15 września 1950 r. ruszyła ofensywa 80-tysięcznego zgrupowania wojsk USA, działających pod auspicjami ONZ, w kierunku na Daejeon iSeul.

W 2002 roku było jednym z miast, w których odbywały się mecze piłkarskich Mistrzostw Świata organizowanych wspólnie przez Koreę Południową i Japonię.

Atrakcje turystyczne

Jedną z lepszych wizytówek miasta jest założona w 678 roku buddyjska świątyniaBeomeosa. Znajduje się ona przy północnym wejściu na szlak prowadzący przez górę Geumjeong, która także jest popularnym celem weekendowych wycieczek mieszkańców. Warto odwiedzić także znajdujące się w pobliżu fortyfikacje Geumjeong. Jedną z najpiękniejszych i najpopularniejszych plaż Korei Południowej jest znajdująca się w Pusan plaża Haeundae, wzdłuż której ulokowanych jest szereg hoteli. Pozostałe plaże to: Gwangalli, Dadaepo, Songdo, Songjeong, Ilgwang, Imnang, Kamienna Plaża. Miejscem wartym odwiedzenia jest również rynek rybny Jagalchi. W Pusan mieszka znaczna liczba Rosjan. Znanym miejscem wycieczek obcokrajowców jest "Foreigners' Shopping Street", na której ulokowana jest znaczna liczba rosyjskich lub rosyjskojęzycznych kantorów, sklepów, barów i restauracji.

Muzea i miejsca warte zobaczenia:

Muzeum Sztuki Miasta PusanAkwarium PusanMuzeum Historii Nowoczesnej w PusanCmentarz ONZ – jedyny na świecie cmentarz zarządzany przez Organizację Narodów ZjednoczonychPark YongdusanPark DaecheongPark Taejongdae

Pusan posiada połączenia promowe zShimonoseki (Prom Kanpu), Fukuoką orazHiroszimą w Japonii.

Prom do Fukuoki to bardzo szybki hydropłat obsługiwany przez JR Kyushu (Japońskie Koleje Kyushu – 九州旅客鉄道, Kyushu Ryokaku Tetsudo). Rejs Cieśniną Koreańskąpomiędzy Koreą a Japonią trwa 2 godziny 55 minut.

W mieście znajduje się stacja kolejowaPusan.

W latach 1910−1968 w mieście działała sieć tramwajowa.

hop - 2017-03-24 12:29
Onsen (jap. 温泉?) – japońskie gorące źródła, na których zbudowano kąpieliska publiczne: łaźnie (sentō), baseny[1]. Wiele źródeł ma właściwości lecznicze - zawierają pierwiastki (niektóre nawet radioaktywne) i minerały.

Podczas korzystania z onsenów obowiązują takie same zasady jak w sentō i prywatnych łazienkach: przed wejściem do basenu należy dokładnie wyszorować całe ciało mydłem i starannie opłukać się z mydlin. Większość kąpielisk w onsenach stosuje rozdział płci, ale zdarzają się również koedukacyjne. W przypadku tych ostatnich z reguły nie wpuszcza się cudzoziemców[1].

Woda w onsenie musi pochodzić ze źródeł cieplicowych, chociaż nic nie stoi na przeszkodzie przeciwko ponownemu ogrzaniu jej do pożądanej temperatury, jeśli zbytnio ostygła w wodociągu doprowadzającym ją do kąpieliska.

Onseny, jako kurorty, często dysponują zapleczem noclegowym i gastronomicznym, głównie w postaci ryokanów i tradycyjnych restauracji, serwujących lokalne specjały. Ostatnio pojawiają się atrakcje dodatkowe: masaże, aromaterapia, spa. W niektórych onsenach oferuje się również kąpiele błotne i piaskowe (leżakowanie w kopczyku gorącego piasku).

hop - 2017-03-24 14:32
Shimonoseki (jap. 下関市 Shimonoseki-shi?) – cieśnina i miasto w Japonii, w prefekturze Yamaguchi, na południowo-zachodnim krańcu wyspy Honsiu.

zula - 2017-03-26 14:06
Widzę zdjęcia !
Warzywna ulica i kot - super!