Geoblog.pl    jowa31    Podróże    tak wiele i niewiele czyli jesienne SESZELE    z Mahe na Praslin
2018

z Mahe na Praslin

Seszele
Seszele, Praslin

Pakowanko, śniadanko i zmykanko.
Wsiadamy w 8 do busa. Za 50 E (wszyscy) jedziemy na lotnisko, ruszamy o 9.30 czyli jak się kończy doba w tut. hotelach.
W Victorii korki, w związku z czym jedziemy 30 minut.
Lotnisko nieduże, ale na lotach domestic jest klimatyzowana hala, restauracje ze dwie, punkty wymiany walut. Jakieś sklepy z pamiątkami i innymi pierdołami.
Druga cześć lotniska to loty międzynarodowe.

O 11.00 odprawiamy się, a z nami kilkanaście innych osób. Poszło sprawnie. O 12.00 wsiadamy do samolociku. Na pokladzie obok 2 pilotów jest jeszcze łącznie 20 pasażerów. Drzwi do kabiny pilotów brak. Widoki z lotu super, szkoda, że tak krotko lcimy.
Po 20 minutach lądowanie. Szybki odbiór bagażu. Ruszam z kopyta, bo wg. mapki do naszej willi Konfort jest niecały kilometr.
Na miejscu okazuje się, że mial być basen, ale jest. Tylko, że w remoncie.
Czekamy na Asię, która pojechała taxi z 2 grupą (mamy tu 2 odrębne hotele).
Przychodzi pani gospodyni i zawozi nas swoim autem do willi ciut za lotniskiem, obok pola golfowego. Z basenem. Dostajemy 2 apartamenty z 1 sypialnią.
I to tyle na teraz

4 noclegi w Villa Confort (ze śniadaniem, wi-fi, basen, 2 apt.) - łącznie 2.468zl (4 osoby), przez Hotels.com
La Colombe D;Or- 2 pok. 2 os. -480 E/ 4 noce/ 4 osoby, przez Booking,
lot Mahe -Praslin- 220 zl/ 1 os.

hop - 2018-11-29 14:46
Praslin – granitowa wyspa na Seszelach, jej powierzchnia wynosi 38 km², co czyni ją drugą pod względem wielkości wyspą archipelagu. Ma 12 km długości i 5 km szerokości. Zamieszkuje ją ok. 6,5 tysiąca osób. Największymi miastami na wyspie są Baie Sainte Anne, Anse Volbert i Grand’ Anse. Administracyjne Praslin obejmuje dwa dystrykty: Baie Sainte Anne i Grand’ Anse.

Wyspa została pierwotnie nazwana Isle de Palmes przez podróżnika Lazare’a Picaulta w 1744 roku. Służyła wówczas za przystań dla piratów i arabskich kupców. W 1768 została przemianowana na Praslin na cześć francuskiego dyplomaty Césara Gabriela de Choiseul-Praslin.

Najwyższy punkt ma wysokość 367 m n.p.m.. Posiadająca wiele zatok linia brzegowa wyspy zapewnia dużą liczbę kotwicowisk

Główną gałęzią gospodarki na wyspie jest turystyka – wyspa słynie ze swoich plaż i luksusowych hoteli. Częściowo porośnięta jest także lasem tropikalnym.

Na wyspie Praslin znajduje się krajowy port lotniczy, obsługiwany przez linię Air Seychelles. Regularne połączenia promowe łączą Praslin z sąsiednimi wyspami Mahé i La Digue.

Park Narodowy Praslin

Park Narodowy Praslin obejmujący 324 ha dziewiczych lasów równikowych, założony został w 1979 roku. W jego skład wchodzi także istniejący od 1966 roku rezerwat Vallée de Mai, będący miejscem endemicznego występowania lodoicji seszelskiej. Rezerwat ten w 1983 roku wpisano na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

MALA
MALA - 2018-12-01 00:02
Drzwi do kabiny brak?! A gdzie wszystkie procedury bezpieczeństwa :-D

jowa31 - 2018-12-01 16:17
procedury bezpieczeństwa - to MY, a podeślę Ci jeszcze znak jaki stoi przy lotnisku, ląduje się od Oceanu, droga, a za nią zaraz zaczyna się pas, odgrodzony tylko płotkiem na 0,5 metra

zula - 2018-12-08 16:54
Oj gdybym miała "20" lat mniej zrobiłabym wszystko aby jechać z Wami !