Geoblog.pl    jowa31    Podróże    Hurrrra FUERTEVENTURA    Zbliża się koniec sielanki czyli jak ja nie lubię poniedziałków...

Zbliża się koniec sielanki czyli jak ja nie lubię poniedziałków...

Hiszpania
Hiszpania, Morro de Jable

Przedwczoraj padało, tak z godzinę. Dzisiaj pogoda się zepsuła. Chłodno. Termometry pokazują 20-23 C. Ostatnie zakupy " na mieście".

A CNN bez przerwy pokazuje swoich wspaniałych marines, którzy biednym dzieciom na Haiti rozdają wodę i paczki z żywnością.
Ach jacyż ci Amerykanie są wspaniali. Na pewno już nikt nie pamięta, że to oni przez lata pomagali kolejnym Haitańskim dyktatorom utrzymac się przy władzy- siłą. I korzystali z tego tak jak się dało.
"Szkoda"- dla nich, że podobna katastrofa nie wydarzyła się w Afganistanie. Także mogli by pokazac jacy są dobrzy. Wraz z innymi agresorami.
Tylko Pro7 - niemiecka telewizja pokazuje ich ludzi, którzy czasem wprost mówią, że Haitańczycy są niezbyt przyjaźnie nastawieni do ludzi udzielających im pomocy.
No ale..

Korzyści wymierne to:
1. Lekka opalenizna.
2.Miły leniwy wypoczynek, po raz pierwszy od 2 lat.
3. Przeczytane 2 książki. W tym Sprzysiężenie głupców, autor John Kennedy Toole.
To lepsze od Forresta "Głąba". Polecam.
Druga to Smutek tropików- Claude Levi-Strauss'a. Facet nie może się zdecydowac czy jest (był) badaczem kultur Indian Ameryki Pd. czy też filozofem. Jego badania to "liźnięcie " tematu, w przeciwieństwie do Bronka Malinowskiego i jego książek m.in. "Życie seksualne dzikich". Ten ostatni potrafił szeroko opisac kulturę i obyczaje, bez wdawania się w oceny z punktu widzenia Europejczyka.