Geoblog.pl    jowa31    Podróże    TIM (Tajlandia -Indonezja - Malezja), a na deser... Papua Zachodnia    Prawdziwa Bomba czyli megality, dzungla, rafting i takie tam...
Zwiń mapę
2010
04
cze

Prawdziwa Bomba czyli megality, dzungla, rafting i takie tam...

 
Indonezja
Indonezja, Bomba
POPRZEDNIPOWRÓT DO LISTYNASTĘPNY
Przejechano 14755 km
 
O 8.00 wyjazd z hotelu Victory jeepem z napedem na 4 kola. Nasza 4 + kierowca i pilot Daniel. Waskimi gorskimi drogami przez dzungle wspinamy sie w gore. Duzo mostow, dziur, troche asfaltu, a troche szutrowej drogi.
Odleglosc 72 km pokonujemy w 4 h.
Po drodze podziwiamy rosliny, paprocie, bambusy, i inne drzewa jak w parku jurajskim. Z taaakimi wielkimi liscmi.
W Bombie ajpierw lunch, a potem atrakcje.

Najpierw idziemy nad rzeke, gdzie facet przewozi na drugi brzeg po 2 osoby tratwa zbita z bambusow.
Potem kawalek boso przez pola, kaluze i inne bloto. Woda tak goraca, ze prawie parzy w stopy. Towarzyszy nam macho z maczeta i pilot z sierpem. Za chwile te narzedzia sie przydaja, gdyz wchodzimy w wysokie zarosla. Pomimo tego , ze wycinaja krzewy to nieraz wysokatrawa smaga nasze twarze.
Dochodzmy do megalitow. Pierwsze 3 moze nie sa zbyt imponujace, gdyz przypominaja naczynia sakralne, alee za to nastepne...
Pierwszy z tych, ktore mnie zafascynowaly lezal przewrocony w rzece. Bez przewodnika za cholere nikt tam nie dojdzie igo nie znajdzie. Byla to mnie wiecej 2 metrowa postac mezczyzny.

Potem nastepne, a w tym najwyzszy ok. 4 m nad ziemia i ok. 3 m. w ziemi.
Pochylony bo miescowi chcieli sprawdzic jaki jest wysoki.Ogrodzony plotem, aby bydlo sie o nniego nie ocieralo. Przepiekny.

Wracamy lakami, wioskami, posrod pol ryzowych. Sa tu tez drzewa kakaowca i kawy.
Caly nasz treking trwal 4 godziny.
Wracamy do Tenteny juz po ciemku. Pod koniec naszej podrozy zaczyna padac deszcz.
W hotelu Victory herbatka i do lozek.

Wg. Daniela urzednicy zarabiaja w Indonezji 1.500.000- 3.000.000rp,a wlasciciele drzew kakaowca -5.000.000rp- 10.000.000rp. Srednia pensja 900.000 rp.
Szukamy wlascicielawielu drzew kakaowca.

ADRESY
www.dive-island-retreat-togian.com (firma organizuje nurkowanie na ww.wyspach0
ceny zalezne od ilosci uczestnikow i miejsc, czasu

 
POPRZEDNI
POWRÓT DO LISTY
NASTĘPNY
 
Zdjęcia (7)
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
Komentarze (3)
DODAJ KOMENTARZ
hop
hop - 2010-06-06 10:10
chyba posadzę kakaowce
 
jowa31
jowa31 - 2010-06-07 15:13
mysle,ze to dobre rozwiazanie
 
Wita
Wita - 2010-06-08 23:43
A gdzie kapoki?!?! Ten "most" wygląda ... (nie będę się wyrażać).
 
 
jowa31
Jolanta W.
zwiedziła 56% świata (112 państw)
Zasoby: 910 wpisów910 2595 komentarzy2595 6157 zdjęć6157 0 plików multimedialnych0