Geoblog.pl    jowa31    Podróże    TIM (Tajlandia -Indonezja - Malezja), a na deser... Papua Zachodnia    Jedziemy do Batu Caves

Jedziemy do Batu Caves

Malezja
Malezja, Kuala Lumpur

Program na dzisiaj był prosty.
Najpierw sie wyspac, potem wstac, wymyc sie (ciepla woda pod prysznicem), potem cos zjesc i na miasto.
Konkretnie do jaskin Batu. Tam znajduje sie swiatynia hinduistyczna. W styczniu/ lutym corocznie, obchodza tam duze swieto wraz z obrzedami. Podobno sa one troche masochistyczne.

Bez problemu z KL Sentral przejechalysmy jeden przystanek na Pasar Seni. Za calego 1 MYR-a (ringita).
Potem w okolicach Placu Merdeka szukamy autobusu nr 11, ktory ma nas zawiezc do jaskin.
W koncu jest. To przystanek obok Bangkok Banku.
Kupujemy bilet i jedziemy ok. 45 minut.

Do jaskin prowadza schody, w liczbie 272. Mamy juz niezla kondycje i wchodzimy bez problemu.
Duze wrazenie na mnie przynajmniej robia nie tyle oltarze w srodku jaskin, co sama ich wielkosc i wysokosc. Ostatnia czesc to w zasadzie studnia, w gorze widac niebo, a na bokach przepasci drzewa i rosliny.
Ponadto w jaskini kreca sie malpy, ktore dobieraja sie do reklamowek, puszek po coca- coli, a niekiedy strasza dzieci. ( W tym Marte, ktora utrzymuje, ze jedna z nich chciala ja uprowadzic).

Na wzgórzach jest kilka jaskiń. Min. Dark Cave, a nie tylko wyżej opisana. Biura turystyczne w KL organizują do nich wycieczki. Tzw. educational trip kosztuje 35 RM, a Adventure Trip 80 RM.

Ta sama droga - powrot do miasta.
krecimy sie po glownej hali targowej przy placu Merdeka, zwiedzamy dwie niewielkie pobliskie swiatynie hinduistyczne, ale tylko od zewnatrz bo w srodku sa imprezy. Zamkniete, aczkolwiek mozna co nieco zobaczyc.
Wracamy okolo 18.00 do naszego hotelu w poblizu KL Sentral. Mala i ja jeszcze idziemy na pobliski targ, gdzie kupujemy po kawalku arbuza.
Potem trafiamy na internet.
2* M w miedzyczasie poszly do sklepu, a potem hotelu. (To wina tych malp, Marta zostala przez nie sprowokowana do tego, aby wypic jakies piwko.)