Geoblog.pl    jowa31    Podróże    13 - 29. 09.2023 r. czyli Nowy/ stary York i ....    dzień zwiedzania..
2023

dzień zwiedzania..

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, Filadelfia

tak jak w poprzednim wpisie, pośrednio, stwierdziła Zula końcówki wpisów u mnie trudne.

Filadelfia jest, ponoć , nr 6 co do wielkości miastem w USA. W każdym razie Filadelfia była świadkiem zwołania Kongresu Kontynentalnego, a także napisania Deklaracji Niepodległości i Konstytucji (końcówka XVIII w i powstawania państwa nieależnego od Anglii). Wkrótce po powstaniu państwa w Filadelfii, miasto zostało nazwane stolicą kraju i tę rolę pełniło od 1790 do 1800 roku, kiedy stolica została przeniesiona do Waszyngtonu.

Filadelfia przez lata widziała swoją panoramę i swoją nazwę w światłach w tak znanych filmach, jak serial „Rocky” (posąg z „Rocky III” stoi w widocznym miejscu przed Muzeum Sztuki w Filadelfii), a także w filmach takich jak noszący tę samą nazwę „Filadelfia” . Posąg widziałam i kolejkę do niego, aby uwiecznić własne EGO na tle Rokiego. Cały budynek muzeum obeszłam.

Co do schodów to nie wbiegłam na nie ale nimi zeszłam.

Dzwon Wolności znajduje się w samym centrum Filadelfii, w pawilonie w pobliżu Independence Hall. Dzwon Wolności to ważny element w historii Filadelfii. Zadzwoniono, aby ogłosić wiadomość o uchwaleniu w Wielkiej Brytanii Aktu Wyzwolenia Katolików z 1829 roku.

Jest tu też metro, z którego nie korzystałam.

Generalnie miast przyjemne do zwiedzania. Nad rzeką dobry punkt widokowy.

Byliśmy też pod więzieniem, w którym ponoć Al Capone odbywał karę pozbawienia wolności.

Z uwagi na brak czasu, tylko 2 noclegi, zrobiliśmy kilkugodzinny spacer po Filadelfii, jej ulicach, parkach, pięknym ratuszu.

Była też przerwa na dużą kanapkę z wołowiną w jednym z typowych barów w Filadelfii.

Jest tu również, niewielka , dzielnica chińska.

Spotkała nas również niemiła przygoda w postaci mandatu umieszczonego za szybą wypożyczonego auta. Mandat był za ustawienie pojazdu zbyt blisko hydrantu. Opiewał na kwotę 76 $.

Wieczorem zmęczeni, w tym drobnymi zakupami w centrum handlowym, wróciliśmy na kwaterę.

Jutro odwrót, samoloty na nas czekają. Taką mam nadzieję.