Geoblog.pl    jowa31    Podróże    SBB czyli Singapur -Birma -Borneo    Sentosa zdobyta, teraz jestesmy na lotnisku i czekamy na wylot do zimnych krajow

Singapur
Singapur, Singapore

Plan dnia zakładał, że przede wszystkim przed lotem powrotnym mamy się wyspac.
Tak też zrobiliśmy. Około 10.30 wybraliśmy się na śniadanie. Wybór był prosty, zestaw za 2 S$. W jego skład wchodziła: kawa, słodka jak cholera, grzanka- nieielka, za to dobra i 2 jajka. Te dostalismy w plastikowych kubkach wypełnionych gorącą wodą. Okazło się, że żółtko jest lekko ścięte, natomiast biało już praktycznie nie.
Po śniadaniu pozostał niedosyt. Dlatego też dziewczyny dojadły pierożkami, a ja kupiłam też coś w rodzaju pierożka tyle, że większego. W środku był faszerowany mielonym i jajkiem.

Oddajemy bagaże do przechowalni, w naszym hotelu Amriese. Wychodzimy. MRT (kolej) dojeżdżamy do Harbour Front, a tu kupujemy bilet powrotny - 3 S$ i wsiadamy do Express rail. Po kilku minutach już jesteśmy.Wysiadamy na 3 i ostatnim przystanku, przy plażach Palawan i Tanjong.
Plaże nie są zbyt wielkie ale faktycznie można się kąpac.
Teraz "obchód" wyspy. Dochodzimy do Fortu Siloso, Underwater World, zapuszczamy się w boczne, rowerowe drogi. Potem oglądamy Merliona czyli 37 m postac lwa. Niektóre z atrakcji - rzeźbo- kaskady przypominają trochę te z parku Guell w Barcelonie.
Poza tym jakieś karuzele, sklepu, kaskady. Przede wszystkim jednak dużo drzew i zieleni, żadnych aut (no prawie). I to nas cieszy.
Do każdej z atrakcji pojedyńcze bilety, dosyc drogie. Można też kupic bilet 1 dniowy na wszystkie atrakcje. Cena to ok.65S$ dla dorosłego i niecałe 50 S$ dla dziecka.

Jedynymi pamiątkami jakie kupujemy to T shirty w Hard Rock Cafe.
Po kilku godzinach MRT wracamy do Geylang, gdzie nasze bagaże. Tam obiad z pysznymi krewetkami. Około 19.30 wyjeżdżamy na lotnisko Chiangi skąd o 23.59 samolot Lufthansy zabierze nas do Polski. Wszystkie samoloty odlatują z terminalu 2. Po odprawach, jeszcze na lotnisku zachwycamy się storczykami, orchideami w różnych kolorach. Wśród nich, no trochę poniżej w sadzawce pływają azjatyckie ryby. Podobno rzadkie i drogie okazy (tak przynajmniej twierdzi M.)

hotel Amrise- pok.2 osob.z wc,cw, klima- 55 S$
przejazd metrem- w zależności od ilości przystanków- od ok.1,50 S$,
piwo, puszka 0,33l - od 1,60 S$,
obiad u chińczyka - od 3-4 do ok.8 S$ (w zależności od ilości wybranych dań)